Japonia retrage acest produs din minimarketuri, înainte de JO Tokyo 2020, ca să nu-i șocheze pe turiști

  • 22 Ianuarie 20:19
Japonia retrage acest produs din minimarketuri, înainte de JO Tokyo 2020, ca să nu-i șocheze pe turiști

Marile lanţuri de minimarketuri japoneze vor înceta să mai comercializeze reviste pornografice, pentru a nu îi şoca pe turiştii străini aşteptaţi în Japonia cu ocazia Cupei Mondiale la rugby, ce va avea loc în septembrie, şi la Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020, informează AFP.

Seven Eleven, care deţine peste 20.700 de puncte de vânzare de acest tip în Japonia, a dezvăluit marţi că aceste publicaţii vor dispărea din raioanele sale până în vara anului 2019. Concurentul său, Lawson, a făcut un anunţ similar în cursul zilei de luni. 

Prezenţa acestor reviste pe rafturile magazinelor nipone, la îndemâna copiilor, îi şochează adeseori pe turişti, mai ales pe cei occidentali, care vin în număr tot mai mare în Japonia.

De fapt, această decizie (care afectează reviste ce reprezintă mai puţin de 1% din vânzările totale ale grupului Seven Eleven) are printre alte scopuri şi pe acela de a nu face impresie proastă în faţa străinilor, a asigurat agenţia Kyodo. 

'Asta a făcut parte dintre criteriile luate în calcul', a confirmat un purtător de cuvânt al Seven & I Holdings, grupul care deţine minimarketurile Seven Eleven. 

'Vom putea să vindem alte produse în spaţiile astfel eliberate', a adăugat el. 

Decizia de a retrage acele reviste răspunde unei schimbări structurale a clientelei acestor mici spaţii comerciale de cartier, denumite 'konbinis' şi care oferă tot felul de produse şi servicii, şapte zile din şapte şi 24 de ore din 24 pe parcursul întregului an.

Iniţial, ele erau majoritar frecventate de bărbaţi salariaţi, dar, mai ales în ultimii ani, procentul femeilor şi persoanelor în vârstă a crescut în urma unei reînnoiri a ofertei, de acum mult mai bine adaptată la nevoile mamelor care sunt casnice sau lucrează şi ale vârstnicilor, cărora le este greu să se deplaseze până la marile magazine de tip supermarket.

În Japonia există aproximativ 55.750 de 'konbinis', Seven Eleven şi Lawson fiind cele mai importante lanţuri de profil, urmate de Family Mart. Aceste lanţuri de buticuri (primele dintre ele au o vechime de peste o jumătate de secol) primesc zeci de milioane de clienţi în fiecare zi.

sursa: AGERPRES

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: MUZICĂ
Meteo Chişinău
5 °C
cer acoperit de nori
Umiditate:86 %
Vint:7,2 m/s
Fri
-1 °C
Sat
0 °C
Sun
0 °C
Mon
2 °C
Tue
3 °C

Curs oficial BNM 21 Noiembrie 2019

MDL RATĂ TREND
EUR 19.2892 -0.0993
USD 17.4444 -0.0597
RON 4.0366 -0.0231
UAH 0.7220 -0.0013
RUB 0.2726 -0.0019
Arhivă Radio Chișinău