"Eșecul în afaceri: 10 reguli de urmat" de Donald Keough

  • 20 Octombrie 2014 16:31

Donald Keough începe cartea sa, spunând că aceasta vine ca urmare a invitației de a vorbi despre secretele succesului în cadrul unui eveniment, la care autorul nostru, președinte și director general al Coca-Cola din 1983 până în 1993, cu modestia pe care îl caracterizează, a răspuns că nu o poate face. Totodată, a spus că ar putea vorbi despre greșelile…

Donald Keough începe cartea sa, spunând că aceasta vine ca urmare a invitației de a vorbi despre secretele succesului în cadrul unui eveniment, la care autorul nostru, președinte și director general al Coca-Cola din 1983 până în 1993, cu modestia pe care îl caracterizează, a răspuns că nu o poate face. Totodată, a spus că ar putea vorbi despre greșelile pe care le putem face în afaceri pentru a ajunge un păgubaș de mare succes. Așa a apărut "Eșecul în afaceri: 10 reguli de urmat", un bestseller internațional despre care care Bill Gates spune că te învață mai multe despre succesul în afaceri decât un raft întreg de cărți.

Din cuvântul înainte scris de Warren Buffet aflăm că faimosul investitor american a fost vecin cu Donald Keough în orașul Omaha acum 50 de ani pe când aceștia munceau din greu pentru a-și întreține familiile. Buffet, care conduce în prezent compania de investiții și asigurări Barkshire Hathaway, spune despre Keough că este printre puținii oameni cărora simte că le poate preda ștafeta pentru a conduce compania sa.

Prima regulă a eșecului în afaceri în opinia autorului este "Nu mai risca", argumentând-o cu exemple practice din companii precum Coca Cola și Xerox. În 1930, în plină criză economic, Robert Woodruff, în pofida refuzului Consiliu de Administrație al companiei, a creat Coca-Cola Export Corporation, decizie care a făcut ca produsele Coca Cola să ajungă până în prezent în peste 200 de țări ale lumii. Xerox, care a riscat în 1959 prin introducerea tehnologiei inovatoare de xerografiere a oscilat de la o companie de talie mondială la o companie mediocră pentru că a refuzat să riște în 1973, când nu a oferit o șansă proiectului primului computer personal dotat cu mouse și un monitor cu grafice și iconițe dezvoltat de Centrul de Cercetare din Palo Alto, California. În cele din urmă, Apple și Microsoft au beneficiat de pe urma cercetărilor inginerilor de la Xerox.

Citește un fragment din carte!  

Regula a doua a lui Keough este intitulată "Fii inflexibil" și scoate în evidența lipsa de flexibilitate de care a dat dovadă compania sa Coca-Cola în relația cu concurentul nou apărut Pepsi-Cola. În 1939, Pepsi a venit cu o strălucită strategie de marketing: "De două ori mai mult la același preț". În timp ce Pepsi începea să crească, Coca-Cola nu venea cu nicio reacție. Răspunsul a venit tocmai în 1955 când după o scădere bruscă în supermarketuri, Coca-Cola a decis să introducă ambalaje de dimensiuni mai mari. Un alt exemplu pe care îl propune autorul este IBM, companie din al cărui consiliu de administrație a făcut parte. În 1981, IBM, pe lângă supercomputerele "mainframe", care au propulsat compania, a dezvoltat un PC de succes, dar nu a crezut cu adevărat în el, prognozând vânzări slabe. Între timp PC-urile luau amploare, iar IBM continua să ignore evoluția și, în cele din urmă, PC-ul IBM denumit ThinkPad a sfârșit în fabricile de laptopuri din China sub denumirea Lenovo.

Celelalte reguli ale eșecului în afaceri descrise prin intermediul propriilor experiențe și observații de Donald Keough sunt: izolează-te, asumă-ți infaibilitatea, fă-ți joc la granița cu incorectitutindea, nu sta pe gânduri, pune-ți toată încrederea în experți și consultanți externi, iubește-ți birocrația, trimite mesaje confuze, teme-te de viitor și regula bonus - Nu mai fi pasionat de muncă.

Cartea poate fi procurată online pe Bestseller.md. 

Recenzie de Ion Bargan

Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică*Știri*Muzică
Meteo Chișinău
24,24
Cer senin
Umiditate:33 %
Vint:3,6 m/s
Sat
14
Sun
14
Mon
17
Tue
20
Wed
16
Arhivă Radio Chișinău