EUalegROmania! Tunelul dragostei din Caraș-Severin

  • 09 Decembrie 2014 13:27
EUalegROmania! Tunelul dragostei din Caraș-Severin

O a doua minune a naturii din județul Caraș-Severin, după Casc ada Bigăr, situată la jumătatea distanței dintre Polul Nord și Ecuator, se găsește pe porțiunea de cale ferată dintre Caransebeș și Băuțari. Este vorba despre un tunel de verdeață, asemeni renumitului Tunel al Dragostei din orașul ucrainean Klevan, declarat monument al naturii.Porțiunea de pădure…

O a doua minune a naturii din județul Caraș-Severin, după Casc ada Bigăr, situată la jumătatea distanței dintre Polul Nord și Ecuator, se găsește pe porțiunea de cale ferată dintre Caransebeș și Băuțari. Este vorba despre un tunel de verdeață, asemeni renumitului Tunel al Dragostei din orașul ucrainean Klevan, declarat monument al naturii.





Porțiunea de pădure din Caraș-Severin este considerată unul dintre cele mai romantice locuri din România. Locul este frumos primăvara, vara și toamna. Ferit de pașii turiștilor, locația se conservă natural, iar bolțile de crengi și frunze înverzesc tunelul în fiecare an. Calea ferată Caransebeș-Băuțari-Subcetate este una de tip secundar. Linia neelectrificată a fost inaugurată la 11 noiembrie 1908 pe tronsonul între Caransebeș și Băuțari, iar la 1 mai 1909 între Băuțari și Subcetate. Datorită diferențelor de nivel, pe distanța Băuțari (CS) și Sarmizegetusa Ulpia Traiana (HD), circulația trenurilor se efectua pe o linie cu cremalieră. Între 1908 și 1978, pe traseul dintre cele două localități, tracțiunea vagoanelor a fost efectuată de locomotive cu aburi. În anul 1978 această linie a fost închisă circulației trenurilor de călători. Cel de-al doilea tronson de cale ferată cuprins între Sarmizegetusa și Hațeg a fost închis în 1995, iar în anul 2000 linia dintre Băuțari și Hațeg a fost dezafectată și trecută în conservare în domeniul Societății de Administrare Active Feroviare (SAAF). Astăzi, între Caransebeș și Băuțari circulă trenuri de călători și marfă, iar între Hațeg și Subcetate, doar ocazional, trenuri de marfă. În trecut, legea presupunea ca terenul din jurul căii ferate trebuie să fie defrișat și arat pe o distanță de cel puțin 20 de metri de-alungul și de la axul șinei, în zona de protecție, iar copacii puteau crește în apropierea liniilor de tren, atâta timp cât nu influențau desfășurarea în deplină siguranță a traficului feroviar. În decursul vremii, pe tronsonul vizat, copacii au crescut și s-au apropiat de linia ferată, dând naștere tunelului dragostei din Caraș-Severin – catalogat a fi cel mai romantic loc din România. Fotograful amator Florin Avramescu din Oțelu-Roșu a realizat și publicat fotografiile cu Tunelul dragostei, pentru a demonstra că acest loc special este în România.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Cadre sonore cu Andrei Mîțu
Meteo Chișinău
25,24
Cer senin
Umiditate:33 %
Vint:4,63 m/s
Wed
19
Thu
19
Fri
20
Sat
19
Sun
17
Arhivă Radio Chișinău