Cel mai mare producător mondial de biciclete spune că era 'Made in China' s-a terminat
-
18 Iunie 2019 19:00
Grupul taiwanez Giant Manufacturing Co., cel mai mare producător mondial de biciclete, a început să își mute din China spre Taiwan producția destinată pieței din SUA încă din luna septembrie a anului trecut, imediat ce l-a auzit pe Donald Trump că intenționează să introducă tarife vamale suplimentare împotriva produselor chineze, transmite Bloomberg, preluat de Agerpres.ro
"Atunci când Trump a anunțat că intenționează să introducă tarife de 25% l-am luat în serios. Am început să mutăm producția încă înainte ca el să termine de vorbit", a declarat președintele Giant Manufacturing Co., Bonnie Tu.
Firma Giant este doar una dintre mai multe firme globale care au început să își mute producția din China pe fondul războiului comercial dintre primele două economii ale lumii. Producătorul american de semiconductori Intel Corp. a devenit recent ultima dintre aceste firme, după ce a anunțat că își revizuiește lanțul global de aprovizionare.
"Anul trecut am sesizat că era Made in China' și furnizarea la nivel global s-au terminat", a spus Bonnie Tu.
În consecință, producătorul taiwanez de biciclete a închis o uzină din China la finele lui 2018 și a mutat în altă parte producția destinată pieței din SUA. În luna iulie a anului trecut Giant a anunțat că va deschide o uzină în Ungaria, în ideea de a muta producția mai aproape de piață.
Directorul general de la Giant Manufacturing Co., Spencer Fung, a apreciat și el că China a devenit uzina lumii pentru că este foarte eficientă în producția de bunuri, iar aprovizionarea din China era foarte facilă.
"Practic toți și-au pus ouăle în coșul Chinei pentru că chinezii erau foarte capabili. Acum războiul comercial obligă oamenii să își regândească strategia globală de aprovizionare și să își diversifice sursele dincolo de China", a spus Spencer Fung.
În prezent, Giant are o uzină în Taiwan și una în Olanda, precum și cinci uzine în China. Pentru a putea face față mutării producției uzina din Taiwan va trebui să lucreze în două schimburi, iar în paralel compania taiwaneză caută un partener în Asia de Sud-Est.
Bonnie Tu a explicat că tarifele vamale adaugă, în medie, 100 de dolari la prețul unei biciclete produse în China și exportate în SUA, comparativ cu cele care sunt produse în zona unde nu au fost introduse tarife. Însă această mutare vine cu costuri mai mari pentru salariile angajaților, investiții în automatizare și lipsa unor economii de scară de genul celor din China pentru furnizori.
Bonnie Tu refuzat să dezvăluie care sunt costurile cu mutarea producției, dar a subliniat că Giant este gata să își mute înapoi producția în China imediat ce SUA și China vor ajunge la un acord comercial.
"Dacă America decide să înlăture tarifele vamale de 25% vom muta imediat producția înapoi în China", a spus Tu.
Sursa:Agerpres