Ce trebuie să cunoască un ANGAJATOR despre loialitatea Generației Y
-
25 Ianuarie 2016 18:17
Companiile trebuie să-și schimbe modelul prin care urmăresc să câștige loialitatea Generației Y (a celor născuți în perioada 1980 - 1995) sau riscă să piardă un procent considerabil din forța de muncă angajată.
Acestea sunt rezultatele unui studiu al Deloitte remis, luni, 25 ianuarie, AGERPRES.
'44% dintre reprezentanții generației Y susțin că, dacă ar avea ocazia, și-ar părăsi actualii angajatori în următorii doi ani. Procentul celor care și-ar părăsi angajatorul curent ajunge la 66% dacă perioada de timp este extinsă până în 2020. Temeri precum 'lipsa abilităților de lider' și 'sentimentul de a fi trecut cu vederea' au fost des menționate de către cei care urmau să facă o schimbare în carieră, în viitorul apropiat. Însă comportamentele și opiniile generației Y gravitează în jurul temelor mari precum echilibrul carieră/viață privată, dorința de flexibilitate și diferențele de valori', se arată în document.
Potrivit acestuia, deși continuă să aibă o perspectivă pozitivă asupra rolului afacerilor în societate, iar percepțiile negative legate de motivația și etica în business s-au atenuat comparativ cu studiile precedente, generația Y încă își dorește ca afacerile să se axeze mai mult pe oameni (angajați, consumatori și societate), produse și scop, mai puțin pe profit.
'Generația Y valorifică scopul organizației mai mult decât succesul financiar, fără a renunța la valorile și oportunitățile de dezvoltare personală. Liderii lor trebuie să demonstreze că apreciază aceste priorități, altfel organizațiile acestora riscă să piardă o mare parte din forța de muncă. Din fericire, generația Y a furnizat mediului de afaceri o radiografie despre cum angajatorii pot să le să satisfacă nevoile de ascensiune în carieră și dezvoltare profesională', a declarat Punit Renjen, CEO Deloitte Global.
Studiul mai spune că Generația Y caută angajatori cu aspirații similare, iar 7 din 10 consideră că valorile personale se regăsesc și în organizația pentru care lucrează.
Eliminarea diferențelor aspiraționale este vitală pentru a atrage și păstra generația Millennium, spune Deloitte, care precizează că tinerii vor să lucreze pentru organizații axate pe îmbunătățirea abilităților, creșterea veniturilor și nivelului de satisfacție al angajaților, care generează locuri de muncă și produc bunuri și servicii cu un impact pozitiv în viața oamenilor.
'Dorința de a-și părăsi locul actual de muncă în următorii cinci ani este mai ridicată în rândul celor care lucrează pe o piață emergentă (69%) decât a celor ce lucrează pe piețe dezvoltate (61%). Totuși, extreme precum Marea Britanie (71%) indică faptul ca dorința de schimbare a locului de muncă nu se datorează doar mediului economic', informează documentul menționat.
Rezultatele studiului au la bază aproximativ 7.700 de respondenți aparținând generației Y din 29 de țări, în perioada septembrie-octombrie 2015.