Potrivit sursei citate, pe 20 iulie, Guvernul și apoi Parlamentul au examinat și adoptat (legislativul doar în prima lectură) în regim de urgență proiectul de modificare și completare a Legii cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, a Codului de Executare al Republicii Moldova, a Legii privind societățile cu răspundere limitată și a Legii privind înregistrarea de stat a persoanelor juridice și a întreprinzătorilor individuali.
Consilierul premierului: Proiectul nu prezintă riscuri de corupție
Despre cum acest proiect a fost promovat și votat în grabă de Parlament, fără nici-un aviz de la Ministerul Justiției, de la Comisia juridică, numiri și imunități, controlată de socialiști și nici nu trecuse expertiză anticorupție de la Centrul Național Anticorupție citiți aici.
Cu toate acestea, după cum va constata ulterior CNA, autorul menționa în mod eronat și abuziv în nota informativă la compartimentul 8 – Constatările expertizei anticorupție - că „Proiectul nu prezintă riscuri de corupție”.
Peste o lună și ceva, CNA a publicat în sfârșit raportul de expertiză anticorupție a proiectului în care constată o serie de riscuri și interese ascunse.
CNA: Scopul ascuns - acordarea de beneficii unor grupuri de interese
"Cu toate că scopul declarat de autor în nota informativă este de a „introduce o serie de norme în actele normative care vizează noțiunea de beneficiar efectiv, dar și executarea hotărârilor judecătorești pentru a trasa o linie clară între urmărirea patrimoniului care aparține debitorului pentru datoriile debitorului, care este un principiu fundamental și urmărirea patrimoniilor terților doar pe baza faptului că ei sunt beneficiari efectivi ai debitorului, fenomen inacceptabil”, considerăm că proiectul are un scop ascuns - acordarea de beneficii unor grupuri de interese de pe urma implementării prevederilor proiectului", susține CNA.