Șeful Audi, anchetat în scandalul emisiilor

  • 11 Iunie 2018 14:30
Șeful Audi, anchetat în scandalul emisiilor

Procurorii germani au anunțat luni, 11 iunie, că au extins verificările în scandalul emisiilor de la Audi, divizia de lux a Volkswagen, pentru a-l include pe directorul general Rupert Stadler în rândul suspecților acuzați de fraudă și reclamă falsă, transmit DPA și Reuters.

Procuratura din Munchen a confirmat că anchetează 20 de suspecți, iar luni a făcut o percheziție la apartamentul lui Stadler și la cel al altui membru al Consiliului de Administrație al Audi. Procurorii susțin că, din 2009, Audi a vândut în SUA și Europa cel puțin 210.000 de mașini echipate cu motoare diesel care aveau un dispozitiv ilegal.

"Din 30 mai 2018, președintele Consiliului de Administrație al Audi AG, Rupert Stadler, precum și un alt membru al conducerii sunt numiți suspecți. Aceștia sunt anchetați sub acuzația de fraudă și reclamă falsă și pentru rolul lor în aducerea mașinilor echipate cu dispozitive ilegale pe piață", au precizat procurorii.

Audi a dat asigurări că va coopera pe deplin cu procurorii, în timp ce Rupert Stadler nu a putut fi disponibil imediat pentru comentarii.

Audi, cel mai mare contributor la profitul Volkswagen, a recunoscut în noiembrie 2015 că motoarele diesel V6 de trei litri erau echipate cu un dispozitiv declarat ilegal în SUA care permitea mașinilor să reducă nivelul emisiilor în cadrul testelor de laborator.

Luna trecută, Audi a anunțat că a descoperit noi probleme legate de emisii la alte 60.000 de mașini.

Stadler, care a fost director financiar al Audi înainte de a deveni director general în 2007, a fost confidentul și fostul asistent al președintelui Volkswagen din acea perioadă, Ferdinand Piech, care a demisionat în 2015.

După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul de la Berlin a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în prezent în circulație în Germania.

Analiștii susțin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situația în care permite evitarea unui accident sau pagubelor produse motorului. În consecință, Guvernul german a cerut producătorilor auto să revizuiască acest mecanism.

Sursa: Agerpres

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Istoria la pachet cu Gheorghe Cojocaru
Meteo Chișinău
1,07
Cer acoperit de nori
Umiditate:96 %
Vint:0,51 m/s
Thu
4
Fri
5
Sat
6
Sun
3
Mon
2
Arhivă Radio Chișinău