Rusia angajează, prin mica publicitate, jurnaliști americani freelanceri, rămași fără slujbă, înaintea alegerilor din SUA

  • 02 Septembrie 2020 15:46
Rusia angajează, prin mica publicitate, jurnaliști americani freelanceri, rămași fără slujbă, înaintea alegerilor din SUA

Trolii Rusiei desfășoară în prezent o campanie „mai subtilă” de dezinformare a alegătorilor americani, în preajma alegerilor prezidențiale din SUA, prin angajarea de jurnaliști americani freelance (independenți) rămași fără slujbe din cauza pandemiei de COVID-19. Ziariștii sunt angajați prin anunțuri de mică publicitate și creează, uneori chiar fără intenție, conținut pentru conturi operate de actori statali ai Rusiei, informează Agerpres, preluat de Digi24.ro

Pe baza unui pont dat de FBI, Facebook a anunțat marți că a identificat și a închis website-ul de știri Peace Data, care are legături cu Agenția rusă de cercetări privind internetul.

Cu o zi în urmă Twitter anunța că a identificat și a inclus pe o listă neagră mai multe conturi operate de actori statali ruși, printre care Peace Data.

Practic, Peace Data a distribuit relatări care ar fi fost scrise de jurnaliști freelanceri americani, care s-ar putea să nu fi știut cine sunt șefii lor sau cum ar putea fi folosit conținutul pe care îl produc.

200 de dolari articolul despre „anti-război, corupție și chestii de acest fel”

Un jurnalist freelancer anonim din SUA, care susține că și-a pierdut locul de muncă din cauza pandemiei de COVID-19, a declarat pentru postul de televiziune NBC că era disperat să lucreze și și-a dat acceptul să scrie pentru Peace Data, fără a ști cine se află în spatele acestuia.

„Mi-au transmis pe Twitter: 'Hei, vrei să scrii pentru noi, îți vom da 200 de dolari pe articol”, a mărturisit jurnalistul.

Peace Data a plasat anunțuri pe Guru.com în care erau căutați freelanceri care scriu despre „anti-război, corupție, abuz de putere, încălcări ale drepturilor omului și chestii de acest fel”.

Conținutul publicat de Peace Data se referă în mare parte la chestiuni precum protecția mediului și corupția în rândul politicienilor.

„Se confirmă ceea ce cred că am crezut cu toții: actori statali ruși încearcă să vizeze alegerile din 2020 și dezbaterea publică din SUA și să fie creativi în legătură cu asta”, a explicat Nathaniel Gleicher, care conduce echipa de securitate cibernetică a Facebook, care a spus că în prezent troli ruși desfășoară o campanie „mai subtilă”.

Gleicher a adăugat că această strategie e diferită de cea adoptată la alegerile americane din 2016, când trolii au invadat Facebook și Twitter cu propagandă menită să semene discordie între alegători și să afecteze campania lui Hillary Clinton, așa cum a arătat raportul Mueller.

Sursa:Digi24.ro

Tags

Alte Noutati

LIVE: La minut
Meteo Chișinău
17,74
Cer senin
Umiditate:64 %
Vint:7,2 m/s
Fri
14
Sat
14
Sun
15
Mon
16
Tue
16
Arhivă Radio Chișinău