Renault vrea să strângă peste un miliard de euro din ''economia circulară'' până în 2030
-
18 Aprilie 2021 12:53
Constructorul auto francez Renault va încerca să genereze vânzări de peste un miliard de euro din așa numita "economia circulară", prin transformarea uzinei sale de la Flins, o localitate de la marginea Parisului, într-un centru de cercetare, reciclare și reparații, a declarat directorul general de la Renault, Luca de Meo, pentru publicația franceză Journal du Dimanche, preluat de Agerpres.
Economia circulară este un model de producție și consum care implică partajarea, reutilizarea, repararea, renovarea și reciclarea materialelor și produselor existente cât mai mult posibil. În acest fel, ciclul de viață al produselor este extins. În practică, aceasta implică reducerea la minimum a deșeurilor. Când un produs ajunge la sfârșitul duratei sale de viață, materialele din care este făcut sunt păstrate în cadrul economiei de câte ori este posibil. Acestea pot fi folosite din nou și din nou, creând astfel o valoare suplimentară.
"Ambiția noastră este ca, până în 2030, să ajungem să generăm mai multe venituri din reciclarea și repararea vehiculelor la Flins decât din asamblarea de autoturisme acolo. Și să ajungem la o cifră de afaceri de peste un miliard de euro din economia circulară", a declarat Luca de Meo.
Un miliard de euro reprezintă puțin peste 2% dintre vânzările totale ale Renault în 2020. Grupul auto francez urmează să anunțe joi rezultatele pe primul trimestru al acestui an.
Renault a confirmat anul trecut că va înceta să mai asambleze noi autoturisme la uzine de la Flins, urmând ca până în 2024 să convertească această facilitate într-un centru de cercetare, reciclare și reparații, în încercarea de a salva o parte din locurile de muncă de la această uzină
Renault și-a propus ca în 2030 să ajungă la 3.000 de angajați la uzina de la Flins modernizată.
Anul trecut, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condițiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane unități.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 și relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa:Agerpres