RAPORT | În plină campanie electorală, unele televiziuni continuă să facă partizanat politic și să favorizeze anumiți candidați pentru funcția de președinte
-
19 Octombrie 2020 13:03
În plină campanie electorală, unele televiziuni din Republica Moldova continuă să facă partizanat politic și să favorizeze anumiți candidați pentru funcția de președinte. Aceasta este una dintre concluziile unui raport de monitorizare realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent.
Zece televiziuni au fost monitorizate de Centrul pentru Jurnalism Independent, timp de o săptămână, referitor la reflectarea campaniei electorale. Raportul arată că patru posturi de televiziune au în continuare o atitudine părtinitoare. Iar cele mai multe știri electorale, în context pozitiv au fost despre candidatul declarat independent, dar susținut de Partidul Socialiștilor, Igor Dodon. Directoarea executivă a CJI, Nadine Gogu.
„Avem în continuare trei posturi de televiziune care îl favorizează masiv pe unul dintre candidați: este vorba despre Primul în Moldova, NTV și Accent TV. Pe de altă parte, avem Televiziune Centrală care o favorizează pe candidata Partidului Politic Șor, Violeta Ivanov.”
Există însă și unele ameliorări, inclusiv la postul public de televiziune Moldova1, arată rezultatele monitorizării, iar alte cinci posturi au reflectat în general neutru campania electorală, după cum a precizat Nadine Gogu.
„În același timp observăm o îmbunătățire a situației la postul public de televiziune M1 și celelalte posturi au continuat să reflecte în știri corect și echidistant candidații. Deseori unii dintre concurenți au fost doar menționați, fără că știrea să fie despre ei. Una e să fie puse pe post știri detaliate despre întâlnirile și altceva e să fie sumare, mici, în care să se spună că un concurent a fost înregistrat în cursă”, a mai subliniat directoarea executivă a CJI.
Cel de-al treilea raport de monitorizare în campania pentru alegerile prezidențiale, realizat de Centrul de Jurnalism Independent, cuprinde perioada 7-14 octombrie.