Mai multe planete aflate în afara Căii Lactee, descoperite de astrofizicienii americani

• 04 Februarie 2018 10:06

Mai multe planete care se află în afara galaxiei noastre, Calea Lactee, au fost descoperite recent de o echipă de astrofizicieni de la Universitatea Oklahoma din Statele Unite, informează Xinhua.

Utilizând teoria microlentilei gravitaționale - un fenomen astronomic și, totodată, singura metodă cunoscută până în prezent ce permite descoperirea unor planete aflate la distanțe uriașe față de Terra -, cercetătorii americani au putut să detecteze corpuri cerești aflate în alte galaxii decât Calea Lactee, iar acestea au dimensiuni care variază de la diametrul Lunii și până la cel al planetei Jupiter, potrivit unui comunicat publicat de Universitatea Oklahoma.

Xinyu Dai, profesor la Departamentul de fizică și astronomie Homer L. Dodge din cadrul Facultății de Arte și Științe a universității americane, și Eduardo Guerras, care face studii postdoctorale la aceeași universitate americană, au realizat această descoperire utilizând date obținute de Observatorul de raze X Chandra, un satelit lansat de NASA pe 23 iulie 1999.

"Suntem foarte încântați de această descoperire. Aceste planete mici reprezintă cei mai buni candidați pentru cercetarea semnăturii luminoase pe care am observat-o în timpul acestui studiu, folosind tehnica microlentilei gravitaționale", a declarat profesorul Xinyu Dai.

Potrivit universității americane, până la acest studiu nu au existat dovezi concrete care să ateste existența unor planete în alte galaxii.

Sursa: Agerpres