Inițiativă PAS de digitalizare a mai multor acte legate de administrarea afacerilor
-
19 Octombrie 2021 11:17
O inițiativă legislativă care prevede digitizarea mai multor acte a fost înregistrată la Parlament. Autorul proiectului, deputatul Partidului Acțiune și Solidaritate Dumitru Alaiba, a precizat că este vorba despre digitizarea extraselor privind lipsa sau existența datoriilor față de bugetul de stat, a extrasului din registrul bunurilor imobile. Vor fi digitalizate și cazierul judiciar, informația privind stagiul de cotizare, informația din registrul de stat și din actele de constituire a persoanei juridice, transmite IPN.
„Orice persoană care a avut de a face cu administrarea unei afaceri, care a avut de a face cu birocrația din țara noastră, știe foarte bine acest fenomen, pe nume extras. El este enervant, el este complicat pe alocuri și foarte inutil în secolul 21, atunci când informația este deținută deja de stat. Mergi la un ghișeu ca să iei informația care îți aparține ție, ca să-l duci la alt ghișeu”, a menționat Dumitru Alaiba.
Potrivit deputatului PAS, digitizarea acestor extrase va minimiza riscul de corupție în eliberarea acestor documente. Inițiativa legislativă prevede generarea și descărcarea actelor enumerate în format electronic și semnarea lor prin cabinetul personal al antreprenorului sau al cetățeanului. Astfel încât, la un click distanță, această informație să fie deja disponibilă cetățenilor și antrepenorilor. „Acest serviciu electronic trebuie să fie fără plată”, a subliniat autorul proiectului.
Inițiativa legislativă prevede și modificări la Codul de executare, care „au menirea de a crea condițiile legale pentru utilizarea instrumentelor electronice, în interacțiunea autorităților și instituțiilor publice cu executorii judecătorești, în contextul procedurilor de executare”, a adăugat Dumitru Alaiba.