Google, amendată cu 220 de milioane de euro de autoritatea franceză pentru concurență
-
07 Iunie 2021 17:58
Compania Google a fost amendată cu 220 de milioane de euro de autoritatea franceză pentru concurență pentru favorizarea propriilor servicii în publicitatea online, scrie Rador.
Gigantul tehnologic a oferit "tratament preferențial" tehnologiilor Google în reclamele digitale, potrivit autorității franceze. Google nu a contestat faptele, iar amenda a fost convenită în cadrul unei proceduri de înțelegere, a adăugat autoritatea franceză. Compania a precizat că au fost convenite și mai multe soluții pentru îmbunătățirea pieței de publicitate online.
Google a anunțat că modificările vor fi implementate în următoarele luni și, în final, vor fi aplicate la nivel global. Google își menține o poziție dominantă în piața publicității online și se confruntă cu procese antitrust din partea autorităților din mai multe state. Reclamația împotriva Google, în legătură cu publicitatea online, a fost inițiată de trei organizații mass-media din Franța: News Corp, Le Figaro și Rossel La Voix. Ulterior, Le Figaro s-a retras din proces.
Aceste companii au reclamat că Google își promova propriile servicii, sub marca Google Ad Manager. Decizia a fost transmisă autorității franceze pentru concurență, care a confirmat că Google a acceptat amenda de 220 de milioane de euro. Isabelle de Silva, președintele organismului francez de reglementare în domeniul concurenței, a afirmat că această decizie are "o semnificație specială". Este prima decizie din lume care examinează procesele algoritmice complexe prin care funcționează afișarea online. Aceste sancțiuni și aceste angajamente vor restabili un teren echitabil pentru toți jucătorii și capacitatea companiilor de a exploata la maximum spațiul publicitar care le revine."