Fructele moldovenești au cucerit consumatorii din UE și Orientul Mijlociu în cadrul unei expoziții organizate la Berlin, în Germania
-
10 Februarie 2020 15:00
Fructele moldovenești au cucerit consumatorii din Uniunea Europeană și Orientul Mijlociu în cadrul unei expoziții organizate la Berlin, în Germania. La eveniment au participate 16 companii producătoare și exportatoare de fructe care au avut posibilitatea să discute cu potențiali parteneri oportunități pentru diversificarea piețelor de desfacere.
“Fruit Logistica” este cea mai mare expoziție specializată din Europa la care își prezintă produsele mai mult de trei mii de expozanți. Republica Moldova a fost reprezentantă, în acest an, de 16 producători care au prezentat consumatorilor struguri, mere și prune.
Directorul executiv al asociației „Moldova Fruct”, Iurie Fală, spune că pentru merele autohtone și-au manifestat interesul importatori din Israel, India, Bangladesh, în timp ce prunele au fost apreciate de consumatorii din Ungaria, Austria, Germania.
„Noi în cadrul expoziției am efectuat o degustare oarbă a soiurilor de mere din patru țări. Fructele noastre au fost apreciate, calitățile gustative, cele mai înalte. Avem acest avantaj și îl recunosc acei parteneri care au lucrat cu fructele moldovenești în sezonul trecut”, a spus Iurie Fală.
Una dintre prioritățile strategice ale sectorului horticol în Republica Moldova trebuie să fie diversificarea piețelor de desfacere, susține Iurie Fală, în contextul în care exporturile de fructe și struguri în Federația Rusă stagnează, iar autoritățile ruse intenționează să le substituie cu producție locală. Una dintre provocări pentru agricultorii este aplicarea tehnologiilor noi și producerea unui produs competitiv.
”Fără o abordare profesionistă în producerea și comerțul cu fructele nu poți câștiga bani. În tot lanțul valoric sunt importante toate elementele. Dacă vorbim despre soiurile care sunt necesare. Dacă țările din Orientul Mijlociu preferă soiurile de mere roșii, dulci, suculente și foarte ferme atunci trebuie să producem și să le propunem soiuri de acestea. Dacă germanii solicită prune de o anumită fermitate și de o anumită zaharitate sau aspect comercial, trebuie să propunem de aceasta. Pe de altă parte noi avem probleme de producere. Trebuie să ajustăm tehnologiile. Sigur, aici avem nevoie de investit în promovare”, a spus Iurie Fală.
La expoziția “Fruit Logistica”, producătorii au participat grație suportului oferit de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională, Agenția de Investiții și Centrul pentru Promovarea Importurilor din Țările în curs de Dezvoltare, Olanda