Facebook nu va cenzura publicitatea politică, în pofida criticilor

  • 10 Ianuarie 2020 08:15
Facebook nu va cenzura publicitatea politică, în pofida criticilor

Facebook nu ține cont de critici și confirmă că nu va cenzura decât în mod excepțional publicitatea politică, chiar mincinoasă, apreciind că revine publicului să facă trierea, atrăgându-și astfel un nou val de condamnări în plină campanie prezidențială americană, potrivit AFP, preluat de Agerpres.

"Ne bazăm principiile pe faptul că oamenii pot să înțeleagă cine are vocație să-i conducă, să aleagă bobul de grâu de neghină și ceea ce au aceștia de spus să fie cernut și dezbătut în public", a scris joi într-o postare pe blog directorul de produse Facebook, Rob Leathern.

"Într-o democrație, cred că le revine oamenilor să decidă ceea ce este credibil și nu companiilor tehnologice", afirmase în octombrie fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, prevăzând totuși câteva excepții precum cazurile de incitare la violență.

Leathern și Zuckerberg insistă amândoi asupra faptului că, în opinia lor, nu revine unei companii private sarcina de a decide cenzurarea unuia sau altuia dintre politicieni. Ambii preferă să propună o "reglementare care să se aplice întregului sector".

Facebook își extrage esențialul veniturilor și imensele beneficii din capacitatea de a ținti în mod extrem de precis o anumită audiență, ceea ce îi determină pe candidații la prezidențialele americane să cheltuiască importante sume pe rețeaua de socializare, începând cu președintele Donald Trump.

În toamnă, Facebook permisese astfel difuzarea unei publicități politice a campaniei sale de realegere, care conținea informații false despre rivalul său democrat, Joe Biden.

Decizia provocase vâlvă și o altă candidată democrată, Elizabeth Warren, cumpărase o publicitate pe Facebook în care afirma - în mod fals - că Mark Zuckerberg și rețeaua socială susțineau realegerea lui Donald Trump.

Președintele american a afirmat luni că Mark Zuckerberg îl felicitase pentru prezența sa pe celebra rețea socială cu ocazia unui dineu în octombrie, ceea ce stârnise multe comentarii în presă.

Candidații în cursa pentru Casa Albă nu au întârziat să reacționeze. Fostul vicepreședinte Joe Biden a criticat Facebook, care "continuă să-și pună profiturile înaintea adevărului, permițând unor politicieni ca Donald Trump să cheltuiască sume inimaginabile pentru a plăti dezinformarea".

Potrivit senatoarei Elizabeth Warren, "Facebook are nevoie de o concurență reală și ar trebui să dea socoteală pentru ca democrația noastră să nu fie luată ostatică de dorința unora de a câștiga bani".

"Este greșit să câștigi bani cu o campanie politică în care să difuzezi minciuni flagrante poporului american", a denunțat și senatoarea de Minnesota, Amy Klobuchar, în timp ce fostul ales în Congres John Delaney a invitat la emiterea unor "legi federale pentru protejarea datelor și la o reglementare" făcută de Washington.

Facebook este în dificultate odată cu apropierea alegerilor prezidențiale din 2020 după scandalul Cambridge Analytica: această societate britanică utilizase datele personale a zeci de milioane de utilizatori ai Facebook, fără știrea lor pentru a influența rezultatul votului în 2016 în favoarea lui Donald Trump.

La aceasta s-au adăugat dezvăluirile despre campania de dezinformare online dusă de o oficină rusă apropiată Kremlinului pentru a ajuta candidatura miliardarului republican.

Twitter a decis să interzică publicitățile politice în rețea. Google a adoptat o poziție intermediară, anunțând la sfârșitul lunii noiembrie o înăsprire a reglementărilor de difuzarea a publicității politice, evitând totodată să decidă asupra veridicității lor, cu excepția unor cazuri ieșite din comun. 

Sursa:Agerpres

Tags

Alte Noutati

LIVE: Bună dimineața, România!
Meteo Chișinău
3,29
Cer acoperit de nori
Umiditate:91 %
Vint:2,57 m/s
Sat
5
Sun
7
Mon
6
Tue
6
Wed
9
Arhivă Radio Chișinău