Cel mai mare producător mondial de carne se gândește la o subsidiară specializată în produse din plante

  • 25 Februarie 2021 15:00
Cel mai mare producător mondial de carne se gândește la o subsidiară specializată în produse din plante

Cererea pentru burgeri vegani crește atât de rapid, încât grupul brazilian JBS SA, cel mai mare furnizor mondial de carne, anunță că este posibil să înființeze o nouă companie globală care va fi specializată în produse pe bază de plante, transmite Bloomberg.

Carnea provenită de la animale va fi un produs de lux în viitor și oamenii se vor îndrepta spre alternativele pe bază de plante, care vor fi mai ieftine, a declarat directorul general de la JBS, Gilberto Tomazoni. În plus, populația globului este în creștere și ar urma să ajungă la 10 miliarde de locuitori în 2050. În aceste condiții, cantitatea de carne necesară pentru a satisface necesarul de proteine al lumii va fi imposibil de produs.

"Produsele pe bază de plante ne vor ajuta să reducem decalajul de proteine cu produse mai accesibile comparativ cu proteinele animale, care vor deveni produse mai premium. Credem că produsele pe bază de plante vor fi un business independent în viitor", a spus Gilberto Tomazoni.

Grupul brazilian JBS este doar una din numeroasele companii alimentare tradiționale care își încearcă norocul cu substituenți din carne, pe măsură ce burgerii și cârnații produși din proteine pe bază de plante devin produse mainstream. Cererea a explodat după ce start-up-uri precum Beyond Meat și Impossible Foods au popularizat burgerii vegani care imită carnea de vită. Între timp și companii precum McDonald's și Starbucks au adăugat produse din alternative la carne în meniurile lor.

JBS, la fel ca și rivalul american Tyson Foods Inc., a intrat pe piața cărnii din plante în anul 2019 și are mai multe echipe regionale la nivelul global care dezvoltă produse pe bază de plante. Noua companie pe care Tomazoni o are în vedere ar urma să regrupeze toate aceste afaceri regionale într-un grup global.

JBS are deja o prezență considerabilă, controlând 57% din piața burgerilor pe bază de plante din Brazilia. În Europa, subsidiara sa Moy Park furnizează burgeri din carne falsă de pui. În peste 3.000 de magazine din SUA, compania braziliană are 10 produse pe bază de plante sub brandul OZO, iar anul trecut vânzările au crescut cu 300%.

Chiar și așa va fi dificil pentru JBS să concureze cu firme precum Beyond Meat care au creat moda cărnii false. Investitorii au început să direcționeze fonduri spre strat-up-urile care produc proteine din surse alternative, care anul trecut au strâns finanțări record în valoare de 2,4 miliarde euro.

"Avem baza necesară pentru a ne crește afacerile cu produse pe bază de pante: capacitatea de inovație, investițiile în cercetare, acorduri cu companii din întreaga lume pentru furnizarea de ingrediente, prezența în retail", a apreciat Tomazoni. Potrivit acestuia, pentru moment JBS se concentrează pe dezvoltarea de noi produse și pe înțelegerea modului în care funcționează piața. Chiar dacă este încă neclar cât va crește carnea pe bază de plante, un lucru este sigur, nu mai este o piață de nișă. Chiar și acum creșterea clasei de mijloc în Asia și Africa generează o cerere pentru mai multe proteine în diete. Pentru a face față acestei cereri, producția de proteine ar trebui să crească cu 70% în următorii 30 de ani.

Sursa: AGERPRES

Tags

Alte Noutati

LIVE: Sinteza săptămânii cu Vasile State
Meteo Chișinău
3,85
Cer fragmentat
Umiditate:69 %
Vint:8,23 m/s
Sun
2
Mon
1
Tue
1
Wed
1
Thu
5
Arhivă Radio Chișinău