Autoritățile propun reguli noi în relațiile dintre întreprinderile utilizatoare și furnizorii de servicii de intermediere online

  • 12 August 18:10
Autoritățile propun reguli noi în relațiile dintre întreprinderile utilizatoare și furnizorii de servicii de intermediere online

Autoritățile au prezentat pentru consultări publice proiectul Legii privind promovarea echității și a transparenței pentru întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online. Documentul transpune Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului privind promovarea echității și a transparenței pentru întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online, transmite BIZLAW.

Potrivit autorilor, scopul legii este de a contribui la buna funcționare a pieței digitale prin stabilirea de norme menite să asigure faptul că relația dintre întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online sau utilizatorii profesionali de site-uri cu furnizori de servicii de intermediere online beneficiază de un grad adecvat de transparență, echitate și măsuri reparatorii eficace, scrie sursa citată

Legea este preconizată să se aplice furnizorilor de servicii de intermediere online indiferent dacă sunt stabiliți în țară sau în afară întrucât serviciile de intermediere online și motoarele de căutare online au, în general, o dimensiune globală, fiind necesară îndeplinea cumulativă a două condiții: în primul rând, întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online sau utilizatorii profesionali de site-uri ar trebui să fie stabiliți în țară, în al doilea rând, întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online sau utilizatorii profesionali de site-uri ar trebui ca, prin furnizarea acestor servicii, să își ofere bunurile sau serviciile consumatorilor situați în țară cel puțin pentru o parte a tranzacției.

Printre servicii de intermediere online care intră sub incidența cerințelor P2B urmează să se regăsească piețele de comerț electronic online, inclusiv cele colaborative pe care își desfășoară activitatea întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online, serviciile de aplicații informatice online, precum magazinele de aplicații, și serviciile de platforme sociale online, indiferent de tehnologia utilizată pentru a furniza astfel de servicii. În acest sens, serviciile de intermediere online ar putea, de asemenea, să fie furnizate prin intermediul tehnologiei în materie de asistență vocală. P2B se aplică indiferent de faptul dacă aceste tranzacții dintre întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online și consumatori implică o plată în bani sau că aceste tranzacții sunt încheiate parțial offline.

Cu toate acestea, regulile P2B nu se aplică serviciilor de intermediere online ”peer-to-peer” în absența întreprinderilor utilizatoare de servicii de intermediere online, serviciilor de intermediere online exclusiv business-to-business care nu sunt oferite consumatorilor, instrumentelor de publicitate online și schimburilor publicitare online care nu sunt furnizate cu scopul de a facilita inițierea tranzacțiilor directe și care nu presupun o relație contractuală cu consumatorii.

Este de menționat că în sensul regulilor P2B, consumator înseamnă orice persoană fizică care acționează în alte scopuri decât cele legate de activitatea sa comercială, de afaceri, meșteșugărească sau profesională a acestei persoane.

Autorii proiectului susțin că, cerințele P2B sunt concepute pentru a se asigura că întreprinzătorii, în special IMM-urile care pot avea o putere de negociere limitată în raport cu platformele online, ar trebui să își poată desfășura activitatea într-un mod previzibil (de exemplu, bazându-se pe transparență în ceea ce privește clasamentele/ierarhia) și nu sunt expuse la costuri inutile atunci când se confruntă cu probleme cu platforma online (de exemplu, suspendarea contului de afaceri sau blocarea produselor și serviciilor de către platformă). Acest lucru este deosebit de relevant pentru întreprinderi și în special pentru IMM-uri din ecosistemele cheie, cum ar fi ecosistemele turismului, comerțului cu amănuntul și industriilor culturale și creative.

În plus, Regulamentul P2B poate fi, de asemenea, un instrument pentru a se asigura că echitatea și transparența ajută platformele mai mici să se dezvolte și să inoveze într-un cadru juridic comun împărtășit cu platformele mai mari, în condiții echitabile.

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Bună dimineața, România!
Meteo Chișinău
-1,15
Cer senin
Umiditate:99 %
Vint:2,57 m/s
Sat
3
Sun
2
Mon
1
Tue
-0
Wed
0
Arhivă Radio Chișinău