Autoritățile își propun digitizarea arhivei
-
12 Iulie 2013 16:23
Patru milioane de acte de stare civilă vor fi scanate și introduse într-un sistem comun de gestionare, care ar urma să eficientizeze administrarea lor și să faciliteze accesul la documente al cetățenilor.
Este vorba, în primul rând de acte din perioada interbelică, acestea fiind cel mai solicitate de cetățenii, pentru redobândirea cetățeniei române. Procedura de digitizare se va încheia peste 2 ani.
Actele scanate vor fi disponibile, într-o bază de date, pentru toate instituțiile, astfel încât cetățenii nu vor mai fi nevoiți să prezinte documente doveditoare, la solicitarea unui act de stare civilă, a declarat ministrul Justiției, Oleg Efrim, în cadrul unei conferințe de presă.
Digitizarea arhivei va simplifica activitatea funcționarilor, dar și pe cea a cetățenilor, care nu vor mai fi nevoiți să stea în rânduri la oficiile de stare civilă, a subliniat directorul Serviciului de Stare Civilă, Lucia Ciobanu.
De asemenea, până la sfârșitul acestei veri, urmează să fie accesibile prin internet noi servicii de stare civilă, pe portalul guvernamental servicii.gov.md. Este vorba despre eliberarea duplicatelor de pe actele de căsătorie, naștere sau deces, care ar urma să fie achitată on-line, a anunțat directorul Centrului de Guvernare Electronică, Stela Mocanu.
Cetățenii spun că în prezent procedura de obținere a unui act de stare civilă este destul de anevoioasă, iar serviciile electronice ar fi binevenite.
Valoarea totală a proiectului este de 611 de mii de dolari, acordați dintr-un împrumut accesat de la Banca Mondială. Serviciul de Stare Civilă urmează să digitizeze, în perspectivă, întregul fond de arhivă, care conține 20 de milioane de acte.