Astăzi începe Conferința "Media 2020", găzduită de Radio România
-
30 Iunie 2015 08:28
Radio România găzduiește la București conferința Media 2020, organizată împreuna cu cea mai mare uniune a radiodifuzorilor, ABU.
Radio România găzduiește la București conferința Media 2020 organizată împreună cu cea mai mare uniune a radiodifuzorilor din Asia, Uniunea Asiatică a Audiovizualului.
Participă mari jucători din industria media, experți, președinți de medii publice, prezentatori de platforme digitale, personalități mass media din Uniunea Audiovizualului din Europa și din zona Asia-Pacific.
Câteva elemente despre evenimentul care începe marți, așa cum reiese din interviurile realizate de Simina Botar și Alin Șerbănescu cu doi dintre organizatori.
Observați că în timp ce perspectiva planurilor de care vorbim în mod curent este 2030, 2050 deja, în media discutăm de orizontul 2020.
Viteza cu care se schimbă peisajul în mass media, mai ales în audiovizual este atât de mare încât este greu să vezi clar pe o perspectivă mai îndepărtată.
La București se va vorbi cum ne vom putea auzi mai ușor marți, ce posibilități și servicii noi, utile și interesante vom putea oferi.
Cine sunt organizatorii conferinței Media 2020 - ne spune secretarul general al Uniunii Audiovizualului din Asia-Pacific dr. Javad Mottaghi:
Javad Mottaghi: Lumea este ca o sat global, nu trebuie să te concentrezi numai pe probleem locale, trebuie să acționezi local, dar să gândești global. Asta ne-a adus aici, în România. Media 2020 este o platformă care a reunit broadcasterii din Asia-Pacific și Europa și alte continente pentru a gândi global și a acționa local. Uniunea Audiovizualului Asiatic este cea mai mare uniune a radiodifuzorilor din lume. Avem 276 de membri în 68 de țări, avem o audiență de 4,2 miliarde de oameni în întreaga lume. Noi credem în diversitate, noi resimțim diversitatea în multiple forme: diversitatea în populație, în cultură, în dimensiune, religie, economie, politică, în toate aspectele vieții. Dar noi nu vedem diversitatea ca o amenințare, o vedem ca pe o oportunitate.
Reporter: Este pentru prima oară când reprezentanții de vârf ai Uniunii Audiovizualului din Asia și Pacific co-organizează o reuniune în afara continetului asiatic și au ales România, Bucureștiul.
Javad Mottaghi: RADIO ROMÂNIA a realizat un rol foarte important ca punte care face legătura între Vest și Est. Cu tipul de cultură pe care-l simt aici, cu tipul de ospitalitate și de cultură socială pe care o văd în România - și sunt familiar cu cultura României, România este o oportunitate foarte bună, este o foarte bună platformă pentru a crea puntea necesară pentru depășirea diferențelor dintre Vest și Est, și este ceea ce a reușit România. Să dau un exemplu. Acum 2 ani, când RADIO ROMÂNIA a devenit membru al Asociației Audiovizualului din Asia-Pacific, prea puțini știau ce este RADIO ROMÂNIA, ce faceți voi și ce tip de activități oferiți publicului. Într-o perioadă scurtă de numai 2 ani, datorită implicării în câteva activități în Asia, RADIO ROMÂNIA a devenit o fereastră prin care România este văzută de diferite țări. Anul trecut orchestra dvs simfonică a avut două concerte în Malaezia, cu ocazia Forumului Mondial al Copilului, pentru un auditoriu de 20-30 de milioane de ascultători. Ce oportunitate mai bună poate fi pentru ca România sa fie văzuta de pe cealaltă parte a globului? Aceasta este însă și o fereastră de oportunitate pentru ca publicul de afară să-și împărtășească experiența cu publicul român prin intermediul RADIO ROMÂNIA. RADIO ROMÂNIA este gazda evenimentului de mâine și poimâine.
Asia va fi un teren extrem de important în care România trebuie să fie prezentă
Despre cât de utile vor fi rezultatele dialogului de două zile din București pentru ascultătorii RADIO ROMÂNIA și depre rolul pe care RADIO ROMÂNIA îl joacă în relația cu Uniunea Audiovizualului din Asia-Pacific am vorbit cu președintele director general al RADIO ROMÂNIA, Ovidiu Miculescu:
Ovidiu Miculescu: În primul rând, Asia-Pacific Broadcasting Union este cea mai mare și cea mai puternică organizație de media din lume. Prezența noastră acolo reprezintă mai mult decât RADIO ROMÂNIA, reprezintă România. Or, acesta este un lucru extrem de important. Expunerea pe care România o are în această extrem de puternică și de serioasă organizație aduce numele României în atenția câtorva mii de broadcasteri care pot multiplica - și au făcut-o - deci multiplică mesajele pe care noi le dăm. A fost exemplul de anul trecut, cu turneul Orchestrei Naționale de Radio la Kuala Lumpur, când au aflat despre România sau au urmărit pe tv sau pe platformele online o performanță culturală a României peste un miliard de oameni. Pe de altă parte, Asia ne aduce o expertiză extraordinară în ceea ce privește capacitatea de adaptare tehnologică și de conținut a ceea ce înseamnă media astăzi, pentru că sunt extrem de dezvoltați tehnologic. Totodată, Asia înseamnă o lume în care se adună banii de pe întregul glob, pentru că în momentul acesta eu cred că finanțele se concentrează în acea parte din lume, și vedem cu toții că inclusiv marile companii europene sau americanii investesc acolo. Deci cred că, în momentul acesta și pentru următorii ani, Asia va fi un teren extrem de important în care România trebuie să fie prezentă, iar RADIO ROMÂNIA a intrat acolo cu capul sus. Suntem un partener extrem de serios, un partener performant, un membru activ și, chiar dacă suntem doar de doi ani în ABU, suntem un membru extrem de respectat.
AUDIO: Interviuri cu secretarul general al Uniunii Audiovizualului din Asia-Pacific, dr.Javad Mottaghi și cu Președintele Director General al Radio România, Ovidiu Miculescu.