Aproape un milion de lei au fost restituiți consumatorilor nemulțumiți de bunuri sau servicii necalitative (Bizlaw)
-
31 Octombrie 2018 14:26
De la începutul anului și până în octombrie, în adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), autoritate administrativă subordonată Ministerului Economiei și Infrastructurii, au ajuns peste 1.200 de petiții.
Potrivit bizlaw, din cele 1.212 petiții înregistrate, APCSP a examinat 766 petiții, 303 – au fost readresate altor autorități, conform competențelor, iar 143 petiții sunt în examinare.
În rezultatul examinării acestora, au fost înregistrate 182 cazuri de succes, dintre care în 136 cazuri, consumatorilor le-a fost restituită contravaloarea bunurilor achiziționate, în sumă de 961.944 mii lei. Măsuri juridice au fost aplicate la examinarea a 45 petiții din total (766) examinate, respectiv au fost aplicate amenzi în sumă totală de 176,75 mii lei.
Cele mai frecvente cazuri cu care se adresează cetățenii la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței sunt:
- servicii prestate neconform – 394 petiții: servicii taxi – 78, servicii hoteliere – 60, servicii comunale – 91, telefonie și telecomunicații – 25, transport auto – 18, transport aerian – 16, nerespectarea clauzelor contractuale – 13;
- produse industriale neconforme – 198 petiții: telefoane mobile – 82 și electrocasnice – 59;
- regulile de comerț – 197;
- alimentație publică și produse alimentare neconforme – 37.
sursa: bizlaw