Albinele pot fi antrenate pentru a depista testele pozitive pentru COVID-19, susțin cercetătorii olandezi

• 06 Mai 19:02

Cercetătorii olandezi au antrenat albine, care au un simț neobișnuit al mirosului, să identifice mostrele infectate cu COVID-19, descoperire care ar putea reduce la câteva secunde doar timpul de testare pentru coronavirus.

Pentru a antrena albinele, oamenii de știință din laboratorul de biologie veterinară al Universității Wageningen le-au dat apă cu zahăr drept recompensă după ce micile insecte au indicat mostre infectate cu COVID-19.

Dacă albinele au indicat mostre neinfectate, nu au primit zahăr. Obișnuite cu procedura, albinele își vor scoate spontan limba pentru a primi recompensa dacă i se prezintă o mostră infectată, a explicat Wim van der Poel, profesor de virusologie participant la proiect.

"Colectăm albine obișnuite de la un apicultor și le punem în hamuri. După ce le prezentăm o mostră pozitivă, imediat le dăm apă cu zahăr, iar albinele își extind limba pentru a lua apa îndulcită", a declarat Wim van der Poel, care a precizat că prelungirea limbii este semnul că se află în fața unui test pozitiv de coronavirus. Metoda inedită este și ieftină, putând fi utilizată acolo unde lipsesc testele clinice. "Sunt un mare iubitor de albine, dar le-aș folosi pentru cu totul alte scopuri decât acela de a detecta COVID-19", a declarat Dirk de Graaf, profesor care a studiat îndelung albinele și care consideră că utilizarea albinelor nu este metodă care să înlocuiască formele convenționale de testare pentru coronavirus.

Sursa: REUTERS/RADOR