Wall Street Journal | Prima fabrică Tesla din Europa va fi în Germania sau Olanda
-
31 Iulie 2018 11:50
Tesla este în negocieri cu autoritățile din Germania și Olanda pentru a construi prima sa fabrică importantă din Europa, a anunțat luni publicația Wall Street Journal (WSJ), citând oficiali implicați în discuții, transmite Reuters.
Producătorul american de vehicule electrice a avut discuții preliminare cu autoritățile din două landuri germane care vor să găzduiască o fabrică numită "Gigafactory" - unde vor fi produse mașini și baterii. Reprezentanții Tesla nu au fost disponibili pentru comentarii.
În iunie, directorul general al Tesla, Elon Musk, spunea că preferă Germania ca locație pentru prima sa uzină europeană.
Luna aceasta, Tesla a semnat un acord cu autoritățile chineze pentru construirea unei fabrici la Shanghai, prima unitate a producătorului auto situată în afara SUA.
Tesla intenționează să producă 500.000 de vehicule în primii cinci ani de la inaugurarea uzinei, eveniment care ar urma să aibă loc "în viitorul apropiat". Construirea fabricii din China nu va avea niciun impact asupra operațiunilor de producție din SUA, a precizat Tesla.
Compania a raportat pierderi trimestriale record de aproape 710 milioane de dolari în primul trimestru din 2018, mai mult decât dublu față de perioada similară din 2017, sporind temerile privind viabilitatea sa financiară.
Luna trecută, Elon Musk a anunțat că va concedia 9% din angajații Tesla, pe fondul sporirii presiunilor din partea investitorilor pentru a deveni profitabilă și a-și reduce costurile.
Este cel mai mare val de concedieri din istoria de 15 ani a Tesla și vine într-un moment în care compania încearcă să-și îndeplinească țintele de producție pentru sedanul Model 3. Anul trecut, Tesla avea 37.543 de angajați, de peste 12 ori mai mulți decât în urmă cu cinci ani.
În mai, Musk i-a informat pe angajați că firma va trece printr-un proces de reorganizare pentru a rezolva problemele legate de producție, după plecarea unor specialiști importanți, și recentele accidente în care au fost implicate automobilele sale electrice.
Succesul Model 3, care ar urma să aibă o autonomie de până la 220 de mile (350 de kilometri) la o singură încărcare și un preț de pornire de 35.000 de dolari, mai puțin de jumătate față de precedentele modele, este considerat un factor crucial pentru ca Tesla să devină în sfârșit o companie profitabilă. Însă, întârzierile de producție au încetinit numărul de automobile livrate clienților, ceea ce înseamnă că vânzările Model 3 nu au avut practic niciun efect asupra rezultatelor contabile ale Tesla.
Sursa: AGERPRES