Vladimir Bolea: „Integrarea europeană este singura alternativă pe care o are în prezent Republica Moldova și oamenii trebuie să conștientizeze această realitate”

  • 13 Mai 16:58
Vladimir Bolea: „Integrarea europeană este singura alternativă pe care o are în prezent Republica Moldova și oamenii trebuie să conștientizeze această realitate”

Ministerele Infrastructurii din Republica Moldova și România se vor reuni într-o ședință comună, joi, 15 mai, la Ungheni, unde vor inspecta și lucrările de construcție a podului rutier peste Prut, a anunțat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, la Radio Chișinău. Șantierul a fost deschis oficial pe 26 aprilie, iar podul va face parte din A8 – „Autostrada Unirii”, ce va lega Chișinăul de Iași. Podul urmează să fie finalizat peste un an și opt luni, a mai declarat ministrul. Oficialul s-a referit într-un interviu la Radio Chișinău și la situația de la Căile Ferate, precum și la proiecte de infrastructură menite să conecteze Republica Moldova, împreună cu Ucraina, de România și, respectiv, de Uniunea Europeană. Un material semnat de Ina Guțu.

O infrastructură modernă se traduce printr-un plus de securitate pentru Republica Moldova, a subliniat, în cadrul emisiunii „Maluri de Prut” de la Radio Chișinău, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea.

Oficialul s-a referit la începerea construcției Podului rutier de la Ungheni, unul din cele cinci care urmează să fie construite în următorii ani.

Printre proiectele prioritare care se desfășoară în prezent este construcția Liniei Electrice de Înaltă Tensiune Vulcănești-Chișinău, care „va elimina și ultima rămășiță de dependență a Republicii Moldova pe segmentul energetic”.

Ministerul Energiai și-a asumat, alături de compania constructoare, să aloce resurse financiare adăugătoare pentru procesul de urgentare. Până la sfârșitul anului 2025, noi trebuie să fim interconectați prin segmentul acestei noi rețele. Pentru prezentul nostru, este un pas extraordinar, în ceea ce privește securitatea noastră și lipsa de vulnerabilități, pentru că, la etapa actuală, noi avem o vulnerabilitate: noi suntem conectați în rețeaua de aprovizionare electrică cu cea din stânga Nistrului. Din punct de vedere economic, această nouă rețea va însemna foarte mult pentru noi”, a spus Vladimir Bolea. 

Infrastructura feroviară este de asemenea una strategică pentru Republica Moldova, a mai subliniat ministrul Vladimir Bolea.

A treia lună consecutiv, în luna mai, le-am oferit câte 250 de tone din toată motorina pe care ei o folosesc pentru transport, ca să poată câștiga resurse financiare. S-a finalizat plata salariilor pentru luna septembrie, s-a început plata salariilor pentru luna octombrie; sunt într-un amplu proces de reformare. În plus, noi am mai oferit încă 85 de milioane de lei la ractificarea bugetară, cu ajutorul cărora Căile Ferate din Republica Moldova își vor construi linia de cale ferată de 4 km la podul Fălciu. Acesta este al treilea pod care din 1993 nu a funcționat și noi vom interconecta Republica Moldova cu România și cu toată Uniunea Europeană”, a spus Vladimir Bolea.

Procesul greu de tranziție al Republicii Moldova și de renunțare la infrastructura moștenită din perioada sovietică poate fi pus pe seama unor conduceri politice care au servit în cea mai parte intereselor unor state străine, cu precădere Federației Ruse, a subliniat ministrul Vladimir Bolea.

Integrarea europeană este singura alternativă pe care o are în prezent Republica Moldova și oamenii trebuie să se pătrundă și să conștientizeze această realitate, a mai subliniat oficialul la Radio Chișinău.

Citiți șiMALURI DE PRUT | Concurs național „Podul de Flori” pentru tinerii artiști de pe ambele maluri ale Prutului, cu un premiu în valoare de 4.000 de euro (VIDEO)

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Fonograf cu Victor Buruiană
Meteo Chișinău
22,18
Cer senin
Umiditate:40 %
Vint:3,6 m/s
Tue
22
Wed
24
Thu
27
Fri
30
Sat
21
Arhivă Radio Chișinău