Valoarea mărcii Boeing ar putea să se deprecieze cu 12 miliarde dolari din cauza crizei 737 MAX
-
15 Aprilie 2019 20:10

Publicitatea negativă generată de imobilizarea la sol a avioanelor Boeing 737 MAX în întreaga lume după două catastrofe aeriene ar urma să conducă la deprecierea cu 12 miliarde dolari a valorii mărcii constructorului american de avioane, a estimat luni firma britanică de consultanță Brand Finance, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Brand Finance a precizat că și-a revizuit o primă estimare a valorii brandului Boeing, după un mesaj publicat pe Tweeter de președintele SUA, Donald Trump în care acesta a invitat grupul Boeing să remedieze deficiențele modelului 737 MAX și să-i facă un ''rebranding''.
Anterior, Brand Finance a estimat la 7,5 miliarde dolari pagubele provocate reputației Boeing, imediat după ce catastrofa avionului Boeing 737 MAX aparținând companiei Ethiopian Airlines a provocat 157 de victime în data de 10 martie, la cinci luni după ce un accident al unui avion similar aparținând companiei Lion Air a provocat 189 de victime.
Potrivit Brand Finance, Boeing are cea mai valoroasă marcă din sectorul aerospațial, aceasta crescând cu 61% în 2018 până la 32 de miliarde dolari.
Avionul Boeing 737 MAX, dat în exploatare în mai 2017, a cunoscut în mai puțin de șase luni două accidente mortale. Deși investigațiile sunt încă în desfășurare, este suspectată o funcționare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).
Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele și cu un diametru mai mare față de cele ale precedentelor generații de Boeing 737. Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj, sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.
Compania Boeing a anunțat cu două săptămâni în urmă că a testat cu succes o actualizare a softului pentru sistemul MCAS. Cele circa 300 avioane de acest tip rămân în continuare la sol, iar unele companii aeriene l-au scos din planul de zbor până în luna august.
Sursa: Agerpres