Valoarea mărcii Boeing ar putea să se deprecieze cu 12 miliarde dolari din cauza crizei 737 MAX

  • 15 Aprilie 20:10
Valoarea mărcii Boeing ar putea să se deprecieze cu 12 miliarde dolari din cauza crizei 737 MAX

Publicitatea negativă generată de imobilizarea la sol a avioanelor Boeing 737 MAX în întreaga lume după două catastrofe aeriene ar urma să conducă la deprecierea cu 12 miliarde dolari a valorii mărcii constructorului american de avioane, a estimat luni firma britanică de consultanţă Brand Finance, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Brand Finance a precizat că şi-a revizuit o primă estimare a valorii brandului Boeing, după un mesaj publicat pe Tweeter de preşedintele SUA, Donald Trump în care acesta a invitat grupul Boeing să remedieze deficienţele modelului 737 MAX şi să-i facă un ''rebranding''.

Anterior, Brand Finance a estimat la 7,5 miliarde dolari pagubele provocate reputaţiei Boeing, imediat după ce catastrofa avionului Boeing 737 MAX aparţinând companiei Ethiopian Airlines a provocat 157 de victime în data de 10 martie, la cinci luni după ce un accident al unui avion similar aparţinând companiei Lion Air a provocat 189 de victime.

Potrivit Brand Finance, Boeing are cea mai valoroasă marcă din sectorul aerospaţial, aceasta crescând cu 61% în 2018 până la 32 de miliarde dolari.

Avionul Boeing 737 MAX, dat în exploatare în mai 2017, a cunoscut în mai puţin de şase luni două accidente mortale. Deşi investigaţiile sunt încă în desfăşurare, este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj, sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.

Compania Boeing a anunţat cu două săptămâni în urmă că a testat cu succes o actualizare a softului pentru sistemul MCAS. Cele circa 300 avioane de acest tip rămân în continuare la sol, iar unele companii aeriene l-au scos din planul de zbor până în luna august. 

Sursa: Agerpres

Tags

Alte Noutati

LIVE: Ascultă&Călătorește cu Andrei Mîțu
Meteo Chişinău
20 °C
cer senin
Umiditate:37 %
Vint:5,7 m/s
Fri
14 °C
Sat
15 °C
Sun
13 °C
Mon
13 °C
Tue
14 °C

Curs oficial BNM 26 Aprilie 2019

MDL RATĂ TREND
EUR 19.9181 -0.1146
USD 17.8918 0.0206
RON 4.1867 -0.0261
UAH 0.6726 0.0002
RUB 0.2761 -0.0029
Arhivă Radio Chișinău