Un posibil SUSPECT, identificat în DOBORÂREA MH17, Malaysia Airlines
-
13 Octombrie 2015 19:13
O echipă internațională de procurori care derulează o investigație criminală asupra doborârii avionului Malaysia Airlines deasupra estului Ucrainei a anunțat marți, 13 octombrie, că a identificat o 'persoană de interes'.
Termenul de 'persoană de interes' este asimilat în general cu cel de suspect, relatează Reuters.
Comunicatul a fost dat publicității după publicarea în cursul zilei a raportului final privind cauzele prăbușirii, de către Biroul olandez pentru securitate, care a ajuns la concluzia că avionul a fost doborât de o rachetă fabricată în Rusia.
Procurorii au precizat că concluziile lor independente au mers până acum 'în aceeași direcție'.
Echipa internațională de procurori condusă de olandezi nu a identificat nominal niciun suspect, precizează Reuters. În general, termenul de 'persoană de interes' nu are conotație juridică și este folosit ca referire la o persoană suspectată de o anumită infracțiune, fără a fi arestată sau acuzată.
Raportul final privind tragedia aviatică din iulie 2014 soldată cu 298 de morți indică faptul că cursa MH17 a companiei Malaysia Airlines a fost doborâtă deasupra estului Ucrainei de o rachetă sol-aer de fabricație rusă.
Trei membri ai echipajului avionului Malaysia Airlines au fost uciși în cockpit când racheta a lovit Boeing 777. 'În cadavrele a trei membri ai echipajului au fost găsite fragmente de obiecte' solide propulsate cu mare viteză, a declarat președintele biroului, Tjibbe Joustra. Practic, potrivit explicațiilor de pe unele site-uri de specialitate, focosul a detonat în exterior și mii de fragmente de metal au lovit cu o viteză mai mare decât cea a sunetului fuselajul de aluminiu.
Alte fragmente găsite în cockpit, precum cele din sticlă și aluminiu, dovedesc că avionul a fost perforat din exterior, relevă raportul făcând referire la o înregistrare video. De asemenea, Joustra a adăugat că în cockpit s-au găsit urme de vopsea care ar proveni de la racheta care transporta focosul de tipul 9N314M.
Avionul a fost distrus și s-a împrăștiat pe o zonă de 50 de kilometri pătrați.
Biroul olandez pentru securitate, care nu are în atribuții să stabilească responsabilitatea pentru doborârea avionului, nu a specificat cine a lansat racheta.
Președintele biroului, Tjibbe Joustra, a declarat că racheta a lovit avionul Boeing 777 în partea stângă a cockpitului, fiind lansată dintr-o zonă de 320 kmp din estul Ucrainei.
'Zborul MH17 s-a prăbușit în urma detonării unui focos în exteriorul avionului în partea stângă a cockpitului. Acest focos corespunde tipului de rachete instalate pe sistemele sol-aer Buk', a afirmat el.
Potrivit raportului, Ucraina ar fi trebuit să închidă spațiul aerian deasupra zonei de conflict. În ziua doborârii avionului, 160 de aparate de zbor au survolat zona în care a fost lovit avionul Malaysia Airlines.
'Am ajuns la concluzia că existau suficiente motive pentru autoritățile ucrainene ca să închidă preventiv spațiul aerian deasupra părții de est a țării', a spus Tjibbe Joustra.