Un oenoparfumier elvețian a instruit managerii mai multor vinării în descrierea organoleptică a vinurilor
-
01 Aprilie 2019 16:48
20 specialiști din industria vinicolă și 40 sommelieri au deprins aptitudini de înțelegere și memorare a profilului complex de arome, dar și identificare a defectelor vinurilor, urmând o metodă unică elaborată de oenoparfumerul elvețian, Richard Pfister, care combină tehnici din industria parfumeriei și oenologie.
Cursurile au fost organizate timp de o săptămână la Chișinău și au fost organizate cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei, în colaborare cu Oficiul Național al Viei și Vinului.
Întrebat despre avantajul participării în astfel de ateliere, expertul internațional Richard Pfister a menționat: „Au fost studiate și învățate circa 500 arome ale vinului, conform profilurilor și soiurilor, dar și 12 defecte, pe care orice persoană care promovează un vin e necesar să le poată identifica. Buchetul și aromele formează două treimi din calitatea vinului percepută de oameni, iar o bună cunoaștere a acestora asigură o prezentare calitativă a vinului și desigur, crearea unei imagini profesioniste. Am oferit participanților de la atelier o înțelegere detailată a spectrului de arome, precum și o metodologie eficientă de clasificare, memorare și antrenare a acestora”.
Adrian Cojocaru, participant la atelier, șeful departamentului de vânzărial Vinăriilor Kazayak și Suvorov-Vin, a menționat că: „A fost o experiență unică, am lărgit orizontul de percepere a aromelor, chiar și a celor mai ascunse. Chiar dacă am o experiență de peste 15 ani în domeniu, acest atelier m-a ajutat foarte mult, fiind benefic în special pentru noi cei care ne ocupăm de export. Totodată, am deprins să recunosc imediat defectele vinului și cum apar. În rezultat vom stăpâni mai bine tehnicile de prezentare și vânzare a vinurilor, devenind mai competitivi”.
La rândul său, Elizaveta Breahnă, expert-oenolog, ONVV, a spus că: „Scopul acestui atelier a pornit de la ideea că vinul bun este acel care se vinde, iar pentru asta specialiștii noștri din marketing, vânzări aveau nevoie de o instruire amplă despre aspectele organoleptice ale vinului, pentru a le putea promova mai bine, mai argumentat și profesionist”.
Diana Lazăr, vice director Proiectul de Competitivitate din Moldova, a subliniat că: „Vinul Moldovei a reușit un salt excepțional în calitate și sporirea reputației internaționale. Confirmare sunt sutele de medalii obținute în cadrul concursurilor de industrie doar în acest an, dar și creșterea exporturilor de vinuri premium. Acum sarcina noastră e să cucerim consumatorii avizați pe piețele valorizante. De aceea, susținem creșterea aptitudinilor specialiștilor de marketing, vânzări și turism pentru a fortifica echipa de promovare a industriei vitivinicole grație cunoștințelor de prezentare organoleptică și prezentare a vinurilor”.