Tribunalul UE | Cele trei dungi paralele nu reprezintă o marcă înregistrată Adidas
-
19 Iunie 2019 12:32
Cele trei dungi paralele nu reprezintă o marcă înregistrată a companiei germane Adidas, deoarece nu are un caracter distinctiv și în consecință nu poate beneficia de o protecție juridică, a decis miercuri Tribunalul Uniunii Europene, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
În anul 2014, Adidas a înregistrat la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) o marcă înregistrată constând în trei linii negre paralele pe un fundal alb. În cererea de înregistrare, marca a fost descrisă de Adidas ca fiind alcătuită din "trei benzi paralele echidistante cu aceeași lățime, aplicate pe produs în indiferent ce direcție". Însă această marcă înregistrată a fost anulată în 2016 după ce un competitor belgian, Shoe Branding Europe, a susținut că acest logo nu este suficient de distinct. În replică, Adidas a făcut contestație la decizia din 2016.
Miercuri, Tribunalul Uniunii Europene confirmă decizia de anulare, respingând acțiunea formulată de Adidas împotriva deciziei EUIPO. Tribunalul precizează, mai întâi, că marca în cauză nu este o marcă dinamică ce ar fi alcătuită dintr-o serie de elemente care s-ar repeta cu regularitate, ci o marcă figurativă obișnuită. Tribunalul reține apoi că formele de utilizare care se îndepărtează de la caracteristicile esențiale ale mărcii, cum ar fi sistemul său de culori (benzi negre pe fond alb), nu pot fi luate în considerare, se arată în decizia Tribunalului UE.
De asemenea, Tribunalul a respins argumentul Adidas că acest logo a dobândit caracter distinctiv prin utilizarea sa pe întreg teritoriul UE, subliniind că probele prezentate de Adidas erau referitoare doar la cinci state membre și nu puteau fi extrapolate la ansamblul teritoriului Uniunii.
Adidas poate face recurs la această decizie a Tribunalului la Curtea Europeană de Justiție. Însă nu toate dosarele sunt și revizuite de Curtea Europeană de Justiție, instanța juridică supremă a UE.