Totodată, potrivit sursei citate, traficul de Internet mobil dedicat s-a majorat cu 31,5% și a alcătuit 68,7 milioane GB, iar traficul total de acces la Internet mobil a crescut cu 43,4% și a însumat circa 150,2 milioane GB. Un utilizator care a accesat Internet mobil de pe smartphone a generat în mediu un trafic lunar (AUPU) de 3,3 GB, cu 54,4% mai mult, iar un utilizator de Internet mobil dedicat - de 26,8 GB, cu 46,1% mai mult.
Conform datelor prezentate de furnizorii de comunicații mobile (Orange Moldova, Moldcell, Moldtelecom - Unite) numărul utilizatorilor de Internet mobil 4G a crescut cu 6,8%, comparativ cu anul 2019, și au alcătuit circa 1,7 milioane, numărul celor care au accesat Internet mobil dedicat a scăzut cu 18% și au constituit 194,4 mii, iar numărul total de utilizatori ai serviciilor de Internet mobil s-a diminuat cu 0,4% și au totalizat circa 2,4 milioane. Rata de penetrare a serviciilor respective a alcătuit 89,8% (cu 1 p.p. mai mult decât în anul 2019).
Volumul total al vânzărilor de servicii de acces la Internet mobil în bandă largă a sporit, față de anul 2019, cu 1,9% și a însumat peste 1,2 miliarde lei, în timp ce veniturile obținute din accesarea Internetului dedicat au scăzut cu 1,9% și au totalizat 235,4 milioane lei. Astfel, venitul mediu lunar (ARPU) per utilizator de Internet mobil în bandă largă, prin smartphone-uri a sporit cu 1,7% și a alcătuit 39,4 lei, iar ARPU per utilizator de Internet mobil prin acces dedicat s-a majorat cu 8,8% și a însumat 91,7 lei.
Cotele de piață ale celor trei furnizori de servicii de acces la Internet mobil în bandă largă, în funcție de veniturile obținute, au fost următoarele: Orange Moldova – 61,8%, Moldcell – 29,9% și Moldtelecom – 8,3%.