Țara europeană care le impune reguli influencerilor prin lege: Ce nu vor mai avea voie să promoveze
-
29 Ianuarie 2023 14:00
Un act legislativ cu reguli mai stricte pentru influencerii din Franța urmează să ajungă în Adunarea Națională în martie, transmite ziare.com.
Interzicerea promovării chirurgiei plastice și a medicamentelor, precum și a investițiilor financiare riscante, inclusiv criptomonede, sunt printre măsurile discutate relatează Politico, citat de Libertatea.
Decizia vine după ce ministrul francez al economiei, Bruno Le Maire, a atras atenția asupra escrocheriilor și reclamelor înșelătoare promovate de numeroase vedete pe rețelele de socializare.
Un acord politic pe această temă, între partidul președintelui Emmanuel Macron și socialiștii din parlament, promite să reglementeze sectorul în primăvară.
„Influencerii au foarte multă putere, deci au multă responsabilitate. Regulile nu sunt suficient respectate și trebuie întărite”, a declarat Le Maire, săptămâna aceasta.
„Sunt propuneri interesante venite de la parlamentari, vom încerca să cădem de acord asupra unui text comun”.
Industria influencerilor este în plină expansiune la nivel mondial, iar companiile transferă bani de la bugetele pentru promovare pe TV către așa-numiții creatori de conținut cunoscuți ca influenceri, care promovează produse și servicii pentru milioane de tineri urmăritori pe platforme precum Instagram, YouTube, TikTok și Snap.
În Franța, această industrie valorează câteva sute de milioane de euro.
Alături de bunurile tradiționale de lux, influencerii promovează și o serie de produse îndoielnice, cum ar fi pastilele de slăbit, chirurgia plastică și criptomonede.
Controversele care au lovit industria
Vedeta de televiziune Nabilla Benattia-Vergara, supranumită versiunea franceză a lui Kim Kardashian, a fost amendată cu 20.000 de euro pentru promovarea de bitcoin fără a dezvălui celor 3,6 milioane de urmăritori de pe Snap că o platformă de tranzacționare a plătit-o pentru a face acest lucru.