SUA: Vânzările online au ajuns la un nivel record
-
26 Decembrie 2019 11:14
Cumpărătorii din SUA au cheltuit mai mult online în timpul sezonului de cumpărături pentru sărbătorile de iarnă, arată un raport al Mastercard publicat miercuri, vânzări online ajungând la un nivel record, transmite Reuters, preluat de Agerpres.
Acest sezon de cumpărături este o perioadă crucială pentru retaileri și poate reprezenta până la 40% din vânzările anuale. Dar anul acesta, Thanksgiving (Ziua Recunoștinței) - care în mod tradițional dă startul perioadei de cumpărături pentru sărbătorile de iarnă - a fost în 28 noiembrie, față de 22 noiembrie anul trecut, astfel încât retailerii au avut cu șase zile mai puțin pentru vânzări între Thanksgiving și Crăciun.
Anul acesta, vânzările online în SUA au reprezentat 14,6% din totalul vânzărilor cu amănuntul și au urcat cu 18,8% față de sezonul de cumpărături pentru sărbătorile de iarnă din 2018, arată datele MasterCard care prezintă o analiză a vânzărilor din magazine și online, în perioada 1 noiembrie - 24 decembrie.
Per ansamblu, vânzările cu amănuntul, excluzând automobilele, au urcat cu 3,4%, în timpul sezonului de cumpărături pentru sărbătorile de iarnă din acest an, față de un avans de 5,1% anul trecut.
"Vânzările online au atins un nivel record anul acesta deoarece din ce în ce mai mulți oameni apelează la comerțul electronic", a apreciat Steve Sadove, consilier în cadrul Mastercard.
În pofida încetinirii creșterii economiei mondiale, consumatorii din SUA beneficiază de majorarea salariilor și de nivelul scăzut al ratei șomajului, apreciază analiștii.
Federația națională a retailerilor estimează o creștere de 3,8 - 4,2% a vânzările cu amănuntul în SUA, în ultimele două luni din acest an, față de un avans anual mediu de 3,7% în ultimii cinci ani.
Sursa:Agerpres