După aterizare, aeronava a fost preluată de specialiștii ROMAERO S.A. în vederea alinierii la programul de mentenență specific Forțelor Aeriene Române.
Transferul aeronavei, ratificat printr-un acord de tipul Letter of Offer and Acceptance, este rezultatul unui proces complex, derulat în ultimii ani în cadrul programului Foreign Military Sales (FMS) prin intermediul Biroului Cooperare Militară al SUA de la București (Office of Defense Cooperation - ODC). Pentru derularea cu maximă operativitate a transferului acestei aeronave, ODC s-a aflat în strânsă legătură cu Forțele Aeriene Române, precum și cu Biroul de coordonare al Programului C-130 din Statele Unite.
Aparatul de zbor a fost adus în România de un echipaj al 120th Airlift Wing din cadrul Air National Guard Montana, care a deținut și exploatat aeronava până în prezent.
Țara noastră este, astfel, printre primele state partenere căreia, în cadrul noului program C-130 Ramp to Ramp (R2R), îi este afluită în zbor și transferată direct o aeronavă operațională americană.
Forțele Aeriene Române mai au în dotare cinci aeronave C-130 Hercules, patru în variantă „B” și una în variantă „H”
Prima aeronavă Hercules C-130 „B” a aterizat în România pe 25 octombrie 1996, urmată de alte trei aparate de același tip.
Pe 18 martie 1997 a avut loc primul zbor al unui avion C-130 cu echipaj complet românesc, iar în vara aceluiași an a fost desfășurată prima misiune în afara granițelor României. Pe 28 ianuarie 2002, primul Hercules al Forțelor Aeriene Române a aterizat în Afganistan.
Cel de-al cincilea C-130 Hercules, varianta H, a intrat în dotarea Forțelor Aeriene la 14 februarie 2007
Având capabilități de transport pe distanțe medii și lungi, C-130 Hercules a constituit, în ultimii ani, împreună cu C27J Spartan, principalul mijloc de susținere a tupelor proprii aflate în teatrele de operații, de intervenție și de ajutor în situații de calamități naturale, pe plan intern și internațional.
De-a lungul timpului, aeronavele românești de acest tip au participat la numeroase exerciții și aplicații desfășurate în Europa (Bulgaria, Cehia, Franța, Germania, Grecia, Lituania, Marea Britanie, Norvegia, Portugalia, Polonia) și misiuni umanitare interne și internaționale (China, Indonezia, Libia, Muntenegru, Turcia).
Peste 50 de țări folosesc acest tip de aeronavă, care este cel mai utilizat avion de transport militar din lume.