SUA | 2,2 milioane de reclame blocate pe Facebook și Instagram în perspectiva alegerilor
-
18 Octombrie 2020 09:10
În total, "2,2 milioane de reclame au fost respinse" și 120.000 de postări pe Facebook și Instagram au fost retrase pentru încercarea de a împiedica participarea la vot", înainte de alegerile prezidențiale americane, a afirmat directorul pentru afaceri globale al Facebook, Nick Clegg, într-un interviu pentru Journal du Dimanche, citat de AFP, preluat de Agerpres.
În plus, "au fost afișate avertismente la 150 de milioane de informații false verificate de media independente", printre care agenția France Presse, a explicat Nick Clegg săptămânalului francez.
Facebook și-a înmulțit în ultimele luni eforturile pentru a nu repeta traumatismul din 2016, când rețeaua sa a fost utilizată pentru operațiuni masive de manipulare a alegătorilor, desfășurate din Rusia, cu prilejul scrutinului prezidențial din Statele Unite și referendumului legat de Brexit în Regatul Unit.
"Avem 35.000 de colaboratori care se ocupă de securitatea platformelor noastre și contribuie la alegeri. Am încheiat parteneriate cu 70 de media specializate în verificarea informațiilor", a precizat responsabilul Facebook.
"De asemenea, dispunem de instrumente ale inteligenței artificiale. Ele au permis eliminarea a miliarde de postări și conturi false, chiar înainte de a fi semnalate de utilizatori", a mai afirmat Nick Clegg. În plus, site-ul stochează "toate reclamele și informațiile cum ar fi finanțarea și proveniența lor timp de șapte ani pentru asigurarea transparenței".
În 2016, a subliniat fostul vicepremier britanic, "Facebook nu a identificat, nici nu a eliminat nicio rețea străină interferând în alegeri. Din martie până în septembrie în acest an, am eliminat 30 de rețele rău intenționate din întreaga lume, dintre care unele vizau Statele Unite".
La începutul lui octombrie, Facebook a retras peste 300 de conturi și pagini, active pe Facebook și Instagram. Compania a stabilit o legătură cu un cabinet de marketing, Rally Forge, care lucrează pentru Turning Point USA, o organizație vizând mobilizarea studenților în jurul lui Donald Trump, mai ales în statele unde alegerile sunt extrem de disputate.
Sursa:Agerpres