STUDIU | Utilizarea telefonului mobil la cumpărături crește cu 41% suma cheltuită

  • 23 Mai 2019 14:35
STUDIU | Utilizarea telefonului mobil la cumpărături crește cu 41% suma cheltuită

Folosirea telefoanelor mobile în timpul unei vizite la supermarket determină creșterea în medie cu 41% a sumei cheltuite, este concluzia unei cercetări preluate joi de Press Association.

Cercetarea, realizată de Universitate din Bath, a constatat că persoanele care fac cumpărături se deplasează prin magazine într-un ritm mai lent atunci când utilizează telefoanele mobile pentru mesaje, rețele de socializare sau apeluri.

Aceștia petrec mai mult timp printre rafturi și descoperă produse suplimentare cu fiecare secundă pe care o petrec pe telefonul mobil, fapt care se reflectă în cheltuirea unei sume suplimentare estimate la 20-40 pence.

Clienții participanți la primul studiu din cadrul cercetării au adăugat cu 45% mai multe produse în coșul de cumpărături pe când foloseau telefonul mobil, în timp ce persoanele participante la un al doilea studiu au adăugat cu 58% mai multe produse.

O cauză posibilă ar fi aceea că utilizarea telefonului mobil are efectul de a-i distrage pe oameni de la lista de cumpărături planificată și de la așa numitul comportament ''pe pilot automat'', în care clienții urmează drumul obișnuit către produsele achiziționate frecvent.

Vizionarea unui număr mai mare de obiecte le poate readuce în memorie necesitatea reîmprospătării stocurilor pentru anumite produse sau pur și simplu îi inspiră să facă achiziții suplimentare.

"Magazinele își făceau griji ca nu cumva clienții să fie distrași de la a cheltui bani atunci când folosesc telefoanele mobile, așa că am fost uimiți să constatăm efectul opus", a spus Carl-Philip Ahlbom, de la Universitatea din Bath.

"Descoperirile au fost foarte clare - cu cât timpul petrecut pe telefon este mai mare, cu atât vei cheltui o sumă mai mare. Așa că, dacă vrei să te încadrezi în buget, lasă telefonul deoparte. Nu telefonul propriu-zis determină mai multe cumpărături, ci efectul acestuia asupra capacității noastre de concentrare".

"Pe de altă parte, nu este neapărat un lucru rău pentru cumpărători. O vizită mai lungă și mai pitorească prin magazine îți poate aduce aminte de produse de care ai uitat că ai nevoie sau poți descoperi produse care să îți permită realizarea unui meniu mai inspirat."

"Cumpărătorii acționează conform unor obișnuințe, cei mai mulți dintre noi diversificăm lista de cumpărături cu mai puțin de 150 de produse anual, așa că am putea să-i mulțumim telefonului mobil că împrospătează un pic lucrurile", a mai spus cercetătorul.

La cercetare au mai luat parte The Stockholm School of Economics, Babson College din Massachusetts și Universitatea din Tennessee.

În primul studiu, 294 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 și 73 de ani, au mers la cumpărături în patru supermarketuri din Suedia purtând ochelari pentru detectarea elementelor de mediu către care purtătorul își îndreaptă privirea.

Cercetătorii au cuantificat timpul petrecut în magazin, de câte ori aceștia ''s-au fixat'' asupra unui produs sau etichetă de preț, traiectoria clientului, dacă au folosit telefonul mobil și pentru cât timp.

Bonurile de la casele de marcat au fost folosite pentru evaluarea sumelor cheltuite.

Rezultatele au arătat că folosirea telefonului mobil crește timpul total petrecut în magazin, lucru concretizat în mai multe obiecte cumpărate.

Duce totodată la creșterea atenției pe care clienții o acordă produselor de pe rafturi și îi distrage de la deprinderile obișnuite.

În acest studiu, cumpărătorii care au folosit telefonul mobil au cheltuit în medie 414,40 coroane suedeze (SEK), adică 33,73 lire sterline, în comparație cu o sumă medie de 293, 83 SEK (23,91 lire sterline) pentru cei care nu au folosit telefonul mobil.

Aceștia au achiziționat în medie 20,61 de produse, în comparație cu 14,24 și au petrecut 17,39 minute, față de 12,80.

În cel de-al doilea studiu, 117 clienți, cu vârste între 19 și 80 de ani, aflați la două magazine, au fost rugați să se comporte în magazin așa cum fac de obicei și să poarte ochelarii care înregistrează elementele urmărite cu privirea.

Cei care au apelat la telefonul mobil l-au utilizat în medie 4,82% din timpul total petrecut în magazin.

La fel ca în cazul primului studiu, clienții care utilizat telefonul mobil au petrecut mai mult timp în magazin, ceea ce a dus la mai multe cumpărături și la o analiza mai atentă a produselor de la raft.

Acest al doilea studiu a constatat că persoanele care au utilizat telefonul mobil au cheltuit în medie 444,28 SEK (36,16 lire sterline) pentru a achiziționa 20,85 obiecte, în comparație cu 314,37 SEK (25,59 lire sterline) cheltuite pentru 13,22 produse achiziționate de cei care nu au folosit telefonul.

Cei care au folosit telefonul au stat în magazin în medie 15,37 minute, în comparație cu cei care nu au folosit dispozitivul mobil, care au petrecut 10,92 minute.

Cercetătorii sunt de părere că rezultatele vor fi similare și pentru alte experiențe de cumpărare, cum ar fi magazinele de îmbrăcăminte cu prețuri mici sau medii.

sursa: AGERPRES

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Știri* Bună dimineața, România!
Meteo Chișinău
17
Cer senin
Umiditate:88 %
Vint:2,1 m/s
Mon
16
Tue
17
Wed
19
Thu
23
Fri
19

Curs oficial BNM 12 Iulie 2020

MDL RATĂ TREND
EUR 19.4633 -0.0000
USD 17.1929 -0.0000
RON 4.0207 -0.0000
UAH 0.6382 -0.0000
RUB 0.2429 -0.0000
Arhivă Radio Chișinău