Studii în România / Obținerea cărții de identitate provizorie

  • 24 Septembrie 2021 11:03
Studii în România / Obținerea cărții de identitate provizorie

INFORMAȚII GENERALE: 1. Își fac BULETIN PROVIZORIU, CETĂȚENII ROMÂNI cu DOMICILIUL ÎN STRĂINĂTATE, care locuiesc temporar în România. 2. Termenul de valabilitate e stabilit de Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a persoanelor, fiind cuprins între 30 de zile și un an (în majoritatea cazurilor, se eliberează pentru un an).

  1. Contravaloarea buletinului provizoriu e de 1 LEU.
  2. Perfectarea buletinului provizoriu NU pune DELOC la risc bursa de etnic român și facilitățile acordate acestuia. E necesar pentru a duce o evidență a cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România.
  3. Acesta se face la SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR JUDEȚEAN DE EVIDENȚĂ A PERSOANELOR, care se poate afla în incinta primăriei sau poate fi localizat într-o clădire separată de primărie.

     ACTE NECESARE:

  • cerere tip pentru eliberarea buletinului provizoriu;
  • pașaport românesc, aflat în termen de valabilitate (original și copie);
  • fotografii 3,0x4,0 cm, de dată recentă, cu bandă albă de 7 mm la bază;
  • certificat de naștere românesc (original și copie);
  • chitanță, reprezentând contravaloarea buletinului de identitate;
  • act care atestă dovada adresei de reședință în România (original și copie);

După caz, se mai includ în dosar și:

  • certificat de căsătorie eliberat de oficiile de stare civilă române în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor (original și copie);
  • hotărâre de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul (original și copie);
  • certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor (original și copie);
  • certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani (original și copie).
  • cerere tip:

DETALII DESPRE ANUMITE ACTE:

https://files.primariaclujnapoca.ro/2019/04/17/ANEXA-18-ClujN-2019.pdf

Se listează pe o singură foaie A4, față-verso sau se obține la ghișeul respectiv. Se completează cu

litere majuscule și se semnează doar în fața lucrătorului de la ghișeu.

-   fotografii:

Sunt necesare 2 sau 3 fotografii (în dependență de cerința fiecărui Serviciu Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor, în parte).

-  act care atestă dovada adresei de reședință în România:

Pentru elevii/studenții care stau la cămin, e suficient contractul încheiat cu căminul respectiv în care sunt cazați (original și copie).

Dacă solicitantul nu este titularul spațiului de locuit, ESTE NECESARĂ PREZENȚA GĂZDUITORULUI (proprietarul spațiului de locuit) care să prezinte actul de proprietate (original și copie) și actul de identitate. În situația în care găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor, declarația de primire în spațiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în fața polițistului de ordine publică din cadrul unității de poliție pe a cărei rază teritorială este situat imobilul.

Pentru mai multe detalii privind adresa de reședință în România se accesează link-ul de mai jos: https://www.dlep-iasi.ro/data/_editor/file/Dovada%20adresei%20de%20domiciliu2(1).pdf .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică
Meteo Chișinău
19,4
Cer senin
Umiditate:96 %
Vint:4,12 m/s
Sat
24
Sun
25
Mon
24
Tue
25
Wed
27
Arhivă Radio Chișinău