Solicitanții de cetățenie română vor comunica cu autoritățile prin poșta electronică

  • 23 Iulie 09:32
Solicitanții de cetățenie română vor comunica cu autoritățile prin poșta electronică

Ministerul Justiției din România a anunțat că a fost aprobată o ordonanță de urgență care instituie procedura de comunicare prin mijloace electronice în cazul solicitărilor de acordare a cetățeniei române, comunică MOLDPRES cu referire la Mediafax.

Potrivit Ministerului de la București, noile prevederi permit îndeplinirea procedurii de comunicare a ordinelor de acordare/redobândire a cetățeniei române prin mijloace electronice, la adresa de poștă electronică indicată de solicitant în cuprinsul cererii depuse.

Astfel, potrivit sursei citate, se stabilește dreptul solicitanților de a opta sub semnătură, la depunerea cererii de cetățenie, pentru recepționarea corespondenței prin mijloace electronice, comunicarea fiind însoțită de semnătura electronică extinsă a Autorității Naționale pentru Cetățenie, bazată pe un certificat calificat, care va înlocui ștampila instituției și semnătura președintelui Autorității.

Până în prezent, procedura comunicării corespondenței și a ordinelor președintelui Autorității Naționale pentru Cetățenie cu privire la aprobarea/respingerea cererilor de acordare/redobândire a cetățeniei române se face prin scrisoare poștală transmisă cu confirmare de primire. Anual, Autoritatea Națională pentru Cetățenie transmite peste 100.000 de scrisori recomandate, în străinătate în marea lor majoritate, prin serviciile oferite de Poșta Română.

„Această procedură are câteva neajunsuri majore, cum ar fi alocarea de resurse umane unor activități cronofage și randamentul scăzut, pentru că multe comunicări nu ajung la destinatar, iar retransmiterea scrisorilor generează noi costuri și contribuie la acumularea unui stoc important de dosare care grevează activitatea Autorității. Astfel, în anul 2020, din numărul total de adrese prin care Comisia pentru cetățenie a solicitat completarea dosarelor administrative, doar în 56% din cazuri s-a întors confirmarea de primire semnată de destinatar. În 44% din cazuri, fie Poșta Română a restituit corespondența cu mențiuni precum „lipsă domiciliu” sau „expirat termen de păstrare”, fie nu a fost transmis Autorității niciun răspuns”, au anunțat reprezentanții Ministerului Justiției.

Consecința directă a acestei situații este imposibilitatea soluționării cererilor de cetățenie respective, menținerea acestora pe rolul Comisiei pentru cetățenie pe termen nedeterminat, refacerea corespondenței cu costurile suplimentare aferente, dar și imposibilitatea respingerii cererilor ca nesusținute, atunci când s-ar impune această soluție.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică
Meteo Chișinău
19,4
Cer acoperit de nori
Umiditate:88 %
Vint:5,62 m/s
Sun
16
Mon
11
Tue
9
Wed
9
Thu
8

Curs oficial BNM 18 Septembrie 2021

MDL RATĂ TREND
EUR 20.7694 -0.0000
USD 17.6521 -0.0000
RON 4.1969 -0.0000
UAH 0.6611 -0.0000
RUB 0.2435 -0.0000
Arhivă Radio Chișinău