Serviciul de urgență 112 are un nou sediu
-
11 Februarie 2020 14:50
Serviciul pentru preluarea apelurilor de urgență 112 are de marți, 11 februarie, un sediu nou. La evenimentul de inaugurare au participat mai mulți oficiali, printre care ministrul Economiei și Infrastructurii, Anatol Usatîi, comunică MOLDPRES.
Spațiul noului sediu este de circa 1300 m2 și acesta dispune de toată infrastructura necesară pentru buna funcționare a Sistemului Informațional Automatizat 112. De asemenea, el corespunde rigorilor de securitate și autonomie energetică.
„Inaugurarea noului sediu al Serviciului 112 va spori calitatea serviciilor de preluare a apelurilor de urgență și siguranța acestui serviciu critic pentru cetățean. Un alt moment important este faptul că acest edificiu este primul Centru de preluare apeluri din Europa care este alimentat 100% cu energie verde, utilizând energia generată de Parcul fotovoltaic din apropiere, dar care este conectat și la rețelele standard de alimentare cu energie”, a spus Usatîi.
Șeful de la Economie a comunicat că Serviciul 112 asigură un „ghișeu unic” pentru preluarea și gestionarea apelurilor de urgență, coordonarea și sincronizarea activităților serviciilor specializate de urgență, alertarea și implicarea simultană a acestora, utilizând funcționalitățile avansate ale sistemului informațional automatizat al Serviciului 112. El a precizat că în doi ani de la lansare, au fost preluate peste 5,3 mln de apeluri de urgență, în medie un operator preia 250-300 apeluri pe tură.
În Republica Moldova Serviciul 112 se bazează pe cea mai avansată soluție tehnică la nivel european, elaborată de compania suedeză „Carmenta”, care este utilizată în prezent doar în câteva țări UE. Sistemul implementat permite ce mai avansată localizare geografică a apelantului și digitalizarea tuturor proceselor, ce a sporit eficiența rețelelor și serviciilor electronice, Serviciul 112 din Moldova fiind inclus în Top 10 țări care au sisteme avansate de localizare a apelanților în cazurile de urgență.