Serviciul 112 funcționează în regim alert. În foarte multe cazuri, cetățenii apelează pentru a afla informații despre coronavirus sau despre alte subiecte, fără a avea urgențe reale, susține Liviu Oboroc
-
29 Martie 2020 12:45
Ministrul Economiei și Infrastructurii a întreprins duminică o vizită de lucru la Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112. Serghei Railean s-a documentat despre capacitatea operațională a serviciului de gestionare a numărului mare de solicitări în condițiile stării de urgență instituite pe teritoriul Republicii Moldova, relatează MOLDPRES.
Oficialul a fost informat că serviciul funcționează în regim alert și că au fost luate măsuri suplimentare pentru preluarea tuturor apelurilor la 112 în legătură cu infecția cu noul coronavirus. Serghei Railean a apreciat efortul echipei de operatori, care în condițiile actuale reușește să facă față avalanșei de solicitări și să limiteze răspândirea epidemiei de COVID-19, au comunicat surse de la MEI.
“Actualmente, apelurile prin care cetățenii raportează simptome de gripă sau o posibilă infecție cu COVID-19 sunt direcționate către serviciul de Ambulanță, iar cele privind persoanele care nu respectă regimul de autoizolare stabilit de autorități sunt direcționate către serviciul de Poliție. Zilnic recepționăm circa 8 mii de apeluri. Din numărul total de solicitări, 50% sunt apeluri care nu reprezintă urgențe. În foarte multe cazuri, cetățenii apelează numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre coronavirus sau despre alte subiecte, fără a avea urgențe reale”, a informat Directorul Serviciului 112, Liviu Oboroc.
Pe 29 martie, Serviciul 112 împlinește doi ani de activitate operațională. În prezent, Serviciul 112 procesează toate apelurile, care anterior erau direcționate separat la poliție, ambulanță și pompieri, fapt ce facilitează conexiunea cetățeanului cu serviciile specializate. Totodată, existența unui singur număr de urgență, timpul redus de chestionare a apelantului, implicarea simultană a serviciilor specializate de urgență, aplicarea tehnologiilor performante, un sistem informațional integrat, regimul non-stop de funcționare și o echipă de profesioniști oferă posibilitatea unei intervenții prompte în salvarea vieților oamenilor.