Șeful CFM | 40 la sută din rețeaua feroviară din Republica Moldova se află în stare avariată
-
19 Ianuarie 2023 14:27
Agresiunea rusă în Ucraina a schimbat toate planurile pe care le avea „Calea Ferată din Moldova” (CFM). Șeful întreprinderii de Stat, Oleg Tofilat, a declarat astăzi, 19 ianuarie, în cadrul unei conferințe de presă, că războiul ne-a obligat să ne redefinim logistica și să ne adaptăm la noile cerințe ale pieței. Potrivit lui, 40 la sută din rețeaua feroviară din Rep. Moldova se află în stare avariată și are restricții de viteză sau de greutate. De aceea, acum calea ferată urmează să fie divizată între infrastructură și operațiuni, transmite Radio Chișinău.
Pentru a avea o organizație responsabilă este nevoie de trei resurse esențiale fără care nu există transport feroviar. Acestea sunt: resursele umane, infrastructura și materialul rulant modern, spune șeful CFM, Oleg Tofilat:
„Astăzi rezultatul financiar operațional este de circa 10 milioane pe lună. Iar 40 la sută din rețeaua feroviară din Rep. Moldova se află în stare avariată și are restricții de viteză sau de greutate. De asemenea, practic toată flota de vagoane a întreprinderii își atinge limita de vârstă de exploatare în anul 2025 și toate locomotivele de manevră sunt trecute de 40 de ani. Salariul mediu la calea ferată era de 4 mii de lei, de aceea noi ne-am pus ca obligație creșterea salariilor și optimizări de personal, ceea ce ne-a reușit, dar mai urmează să lucrăm la perfecționarea proceselor operaționale, digitalizare și renovare”, a declarat Oleg Tofilat.
Pentru reabilitarea infrastructurii, a materialului rulant, a multiplelor echipamente și în general pentru modernizarea întreprinderii, CFM are nevoie de investiții. Noi trebuie să stimulăm performanța, responsabilitatea și integritatea, iar misiunea de bază este să orientăm calea ferată și sectorul feroviar spre piață, spune Oleg Tofilat:
„Misiunea de bază a noastră este să orientăm calea ferată și sectorul feroviar spre piață. Trebuie să ne integrăm în coridoarele de transport internaționale și să ne transformăm din operatori feroviari în operatori logistici. Noi vedem Chișinăul bine conectat cu orașele mari în raza de 500-700 de kilometri, inclusiv de a avea aeroporturile conectate, aceasta este viziunea mea”, a declarat Oleg Tofilat.
Pentru sectorul feroviar din Rep. Moldova este esențial să fie conectat la rețeaua de transport de la Odesa, zona Dunării, Giurgiulești și Galați. De asemenea este important să existe o conexiune bună spre Nordul Ucrainei și spre România, a mai spus Oleg Tofilat.