Se schimbă modul în care se vând mașinile
-
17 Septembrie 2016 21:07
Au mai rămas doar două săptămâni până la Salonul auto de la Paris însă cele mai prestigioase mărci spun că nu vin.
Saloanele spectaculoase, standurile opulente, concertele lui Justin Timberlake și modelele frumoase nu mai sunt cel mai potrivit mod de a vinde mașini. Acum nu mai ai niciun motiv să investești în expoziție după expoziție, le-a explicat CEO-ul de la Aston Martin celor de la Bloomberg. Compania nu-și va prezenta bolizii la salonul auto de la Paris. Nici ea, nici Rolls Royce, Ford și Volvo care va renunța la multe alte saloane pentru a-și redirecționa banii către un marketing mai țintit. Și e vorba de mulți bani – milioane și milioane de dolari investiți într-un concurs al datului în spectacol. La salonul din 2011 de la Frankfurt de pildă, Audi a cheltuit peste 11 milioane de dolari pe un pavilion temporar care găzduia inclusiv o pistă de testare a mașinilor, asta fiindcă BMW făcuse același lucru cu doi ani înainte.
Astăzi, războaiele opulenței sunt la final … sau cel puțin se schimbă câmpul de luptă.
Bătaia pe portofelele clienților s-a mutat pe Instagram, pe Youtube și pe bloguri.
În loc să vină la Paris, Rolls Royce și-a răsfățat fanii cu câte un cocktail pe plajele Sardiniei, un drive test și-o prezentare de modă. Nu mai vinde doar o mașină expusă într-un stand. Vinde un stil de viață, iar primii invitați sunt bloggeri care apoi își urcă imaginile, clipurile și opiniile pe net. Sunt intermediarii care inspiră încredere și sunt mulți.
La marketingul experiențelor apelează și Ford. Nu vrea să meargă la salonul parizienilor, dar îi invită pe francezi la un drive test de o zi întreagă prin toată țara. Bugetul acestui tip de promovare a crescut în acest an cu 50%, în vreme ce banii pentru expoziții sunt tot mai puțini. Interesant e că mărcile auto nu evită toate saloanele, ci doar saloanele auto. Ford de pildă investește din ce în ce mai mult în expoziții de tehnologie, precum conferința Le Web de la Paris. E efectul transformării mașinii în dispozitiv, în calculator pe roți, al ștergerii granițelor dintre ingineria auto și tehnologia IT. Mitsubishi de pildă a pus pe picioare un site unde utilizatorii pot face un drive test virtual cu un Mirage G4 direct de pe telefon.
Comportamentul consumatorului se transformă așa că și industria suferă mutații, totuși vechiul nu dispare. Nu încă.
La salonul auto din acest an de la Detroit numărul vizitatorilor a atins maximul ultimilor 13 ani. Și la Frankfurt anul trecut, și la Paris acum doi ani s-au înregistrat creșteri față de edițiile anterioare, însă devine clar că aceste cifre nu se mai traduc în vânzări mari.
În loc să prezinte la Paris actualele modele, directorii de la BMW AG se întâlnesc să pună pe foaie strategia de mașini electrice a companiei, iar asta s-ar putea traduce în vânzări mai mari.