Șase servicii publice digitalizate, lansate de ANSA pentru a sprijini antreprenorii din sectorul agroalimentar. Radu Musteață: „Vor spori competitivitatea pe piețele externe”
-
17 Iulie 14:14
Antreprenorii și cetățenii vor beneficia de 6 servicii publice digitalizate, prestate de Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor, în parteneriat cu Agenția de Guvernare Electronică, în domenii, precum siguranța alimentelor, apicultură, control semincer și mobilitatea animalelor de companie. Reprezentanții agențiilor au declarat astăzi, la evenimentul de lansare a serviciilor, că inițiativa va crește competitivitatea sectorului agroalimentar pe piețele externe și va contribui la alinierea mediului de afaceri la standardele europene, transmite Radio Chișinău.
Certificatul de sănătate pentru produse alimentare, certificatul de rasă al mătcii de albine, certificatul de calitate al semințelor (buletinul de analiză), certificatul de valoare biologică, certificatul de calitate la exportul materialului de înmulțire și al celui săditor, precum și certificatul pentru circulația necomercială a animalelor de companie, pentru persoanele fizice, vor putea fi obținute în format digital.
Digitalizarea serviciilor va spori competitivitatea sectorului agroalimentar al țării pe piețele externe, susține directorul general al ANSA, Radu Musteață.
„Eu aș spune că acest eveniment este mai important pentru sectorul agroalimentar al Republicii Moldova decât pentru noi ca ANSA, pentru că operatorii din domeniul alimentar așteaptă de la noi, autoritățile cu drept de control, să fim mai rapizi, mai flexibili și mai transparenți, deoarece noi toți din domeniul alimentar trebuie să fim competitivi. Avem drepturi de export pe mai multe piețe, dar trebuie să fim rapizi, să putem interacționa cât mai urgent între noi și să avem predictibilitate”, a declarat Radu Musteață.
De asemenea, inițiativa va contribui la alinierea mediului de afaceri la acquis-ul european, a declarat directoarea Agenției de Guvernare Electronică, Nicoleta Colomeeț.
„Prioritatea este digitalizarea serviciilor pentru mediul de afaceri. Cu aceste 6 servicii lansate astăzi, noi suntem mai aproape de obiectivul și angajamentul pe care ni l-am asumat, inclusiv în fața Uniunii Europene. Până la sfârșitul acestui an, trebuie să atingem obiectivul de 75% de servicii digitalizate pentru mediul de afaceri, pentru că noi înțelegem foarte bine că calea noastră este în Uniunea Europeană, iar pentru asta trebuie să oferim instrumentele și accesibilitate tuturor antreprenorilor din țara noastră”, a spus Nicoleta Colomeeț.
Certificatele vor putea fi solicitate direct din aplicația EVO, modulul Servicii Publice sau de pe servicii.gov.md de către persoanele fizice sau juridice, cu semnătură electronică. Cererea va putea fi depusă online, iar documentul va fi expediat pe platforma mcabinet.gov.md.

