Șase din zece manageri consideră curiozitatea angajaților o trăsătură foarte valoroasă (raport)
-
28 Noiembrie 2021 16:14
Aproape trei sferturi (72%) dintre managerii din companiile globale consideră curiozitatea angajatului o trăsătură foarte valoroasă, în timp ce mai mult de jumătate (59%) s-au declarat de acord că aceasta are un impact real asupra evoluției afacerii, relevă datele celui mai recent raport realizat de SAS, lider global în soluții de analiză avansată de date, în parteneriat cu rețeaua profesională LinkedIn.
Raportul SAS Curiosity@Work arată, totodată, că 51% dintre angajații mai curioși au performanțe mai bune la locul de muncă. În același timp, informațiile centralizate de LinkedIn evidențiază faptul că, de la an la an, s-a înregistrat o creștere cu 158% a ratei de engagement pentru postările și articolele care menționează curiozitatea, un salt de 90% a numărului de anunțuri de angajare care menționează curiozitatea și o majorare cu 87% a postărilor în care sunt menționate abilități asociate cu sau legate de curiozitate.
Potrivit sursei citate, în mediul actual de lucru, în care majoritatea companiilor au adoptat deja un sistem hibrid de muncă, iar unele chiar full-remote, 60% dintre manageri consideră că este deosebit de dificil să păstreze moralul și motivația angajaților la un nivel ridicat. Peste jumătate dintre aceștia (52%) se confruntă cu provocări în păstrarea angajaților valoroși și în a-i determina să colaboreze cu succes cu alte echipe și departamente (50%).
Totuși, 62% dintre respondenți apreciază eficiența și productivitatea mai ridicate ca fiind printre cele mai valoroase beneficii ale curiozității angajaților, iar într-o pondere similară o mai bună gândire creativă și orientată spre soluții. De asemenea, 58% din totalul celor intervievați apreciază colaborările mai solide între angajați, echipe, departamente, precum și implicarea și satisfacția mai ridicată în rândul salariaților.
În plus, cei mai mulți manageri sunt de acord că valoarea curiozității este mai evidentă atunci când angajații trebuie să inoveze soluții noi (62%), să abordeze probleme complexe (55%), să analizeze date (52%).
Conform cercetării, pentru ca organizația lor să reușească în următorii trei ani, managerii declară că au nevoie de angajați cu expertiză tehnică în domenii ca inteligența artificială (63%) și analiza de date (60%), precum și de atribute personale precum gândirea creativă (59%) și rezolvarea problemelor (59%). Pe de altă parte, managerii spun că se luptă să găsească noi angajați cu această combinație de abilități tehnice necesare (65%) și atribute personale (60%), cum ar fi curiozitatea, de care departamentele pe care le conduc au nevoie pentru a merge mai departe.
În timp ce majoritatea managerilor chestionați consideră curiozitatea valoroasă, mulți se confruntă cu provocări în promovarea și încurajarea acestei aptitudini. Astfel, doi manageri din cinci recunosc că nu reușesc să identifice curiozitatea în rândul candidaților (47%) și a subalternilor (42%).
Majoritatea managerilor (79%) afirmă că încurajează curiozitatea în întreaga companie, inclusiv în cadrul trainingurilor (79%), evaluărilor (76%), promovărilor (74%) și criteriilor de angajare (74%). Aceștia apelează la o varietate de metode pentru a încuraja și mai mult această trăsătură valoroasă în rapoartele lor directe, permițându-le angajaților inclusiv utilizarea timpului de lucru pentru a explora proiecte personale și pasiuni (60%), coaching sau mentorat (59%) și aprecierea publică a angajaților care demonstrează curiozitate (69%), se menționează în raportul de specialitate.
Sondajul global SAS a fost realizat în perioada 19 august - 5 septembrie 2021, în rândul a 1.973 de manageri din șase țări: Brazilia, Germania, India, Singapore, Regatul Unit al Marii Britanii și SUA. De asemenea, SAS a colaborat cu LinkedIn pentru a analiza conversațiile despre curiozitate pe platforma sa. Acest lucru a fost realizat printr-o analiză a postărilor (inclusiv a anunțurilor de angajare) și a competențelor listate de utilizatori (perioadele 1 iulie 2019 - 31 iulie 2020 și 1 august 2020 - 30 august 2021).
SAS este liderul soluțiilor de analytics, ce sprijină și inspiră clienții din întreaga lume să transforme datele în informații valoroase.
Sursa: AGERPRES