Restricțiile pentru a doua aeronavă blocată în Antalya urmează să fie scoase astăzi
-
06 Iunie 2022 11:18
Avionul Air Moldova blocat sâmbătă în Antalya în urma unei restricții de decolare a aterizat duminică la Chișinău. Restricțiile pentru a doua aeronavă care se află pe aeroportul din Antalya urmează să fie scoase astăzi, transmite IPN.
Pe 4 iunie, zeci de pasageri s-au pomeni blocați pe aeroportul din Turcia. Air Moldova preciza că restricțiile sunt provocate de invocarea de către prestatorul din Turcia a pretinselor datorii contractuale față de acesta. „Prestatorul din Turcia declară că datoriile datează din 2014, dar au fost înaintate companiei aeriene în 2017, perioada în care Air Moldova, era companie de stat. Totodată, conform datelor contabile preluate după privatizarea ÎS CA „Air Moldova”, în urma auditelor interne efectuate, toate facturile față de prestator au fost achitate. În acest moment Air Moldova efectiv nu are nicio datorie față de prestatorul din Turcia”, se menționat într-un comunicat de presă al operatorului.
Perturbarea orarului de zbor s-a extins și asupra unor zboruri regulate. Din acest motiv, compania îndeamnă pasagerii să verifice statutul zborului pe panourile informative din aeroport. În cazul zborurilor regulate, trebuie verificate adresele de email menționate la procurarea biletului. În cazul zborurilor charter, precum Antalya, persoanele sunt îndemnate să țină legătura directă cu operatorul turistic de la care au achiziționat pachetul turistic.
Autoritatea Aeronautică Civilă menționează că de astăzi se preconizează a fi scoase restricțiile și pentru a doua aeronavă de tip A-319. Totodată, pentru a diminua efectele reținerii la sol a aeronavelor „Air Moldova”, la solicitarea ultimei, au fost autorizate zboruri suplimentare a companiilor turcești.
„Reamintim pasagerilor că în cazul unei curse neregulate, charter, atunci când pasagerul a procurat un pachet turistic, prin intermediul unei agenții de turism și nu are legătură directă contractuală cu compania aeriană, pasagerul urmează să adreseze solicitările și reclamațiile către agenția turistică, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorității Aeronautice Civile”, precizează instituția.