Regulamentul care vizează circulația trotinetelor electrice a fost publicat în Monitorul Oficial
-
23 Septembrie 2022 10:27
Trotinetele și bicicletele electrice vor putea circula doar pe pistele special amenajate, iar în cazurile în care acestea nu există, circulația va fi permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă este de până la 50 km/h. Modificările operate la Regulamentul circulației rutiere (RCR) au fost publicate astăzi în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, transmite MOLDPRES.
Potrivit documentului, în RCR a fost introdusă noțiunea de „trotinetă electrică” și specificațiile tehnice ale acesteia - dacă vehiculul înregistrează o capacitate de motorizare mai mare de 500 W și dezvoltă o viteză mai mare de 25 km/h, persoana este obligată să parcurgă procesul de școlarizare, pentru a obține dreptul special de a conduce pentru subcategoria AM. De asemenea, au fost introduse indicatoarele caracteristice benzilor rezervate bicicliștilor și stațiilor de alimentare a automobilelor cu energie electrică, scrie sursa citată.
Totodată, este introdusă interdicția de a utiliza telefonul mobil sau căștile audio în timpul deplasării pe trotinetă, bicicletă sau ciclomotor, iar interdicția de a conduce vehiculul sub influența alcoolului sau substanțelor narcotice a fost extinsă și asupra conducătorilor de trotinete electrice. Concomitent, a fost introdusă obligația de a purta cască de protecție în timpul conducerii bicicletei pe drumurile, unde viteza de deplasare depășește 50 km/h (drumurile naționale). La fel, deplasarea acestora pe carosabil va fi permisă doar persoanelor care au împlinit 16 ani.
În urma modificărilor la RCR, în zonele cu flux sporit de participanți vulnerabili la trafic, viteza va fi redusă la 30 km/h. Aceste zone includ spațiile adiacente instituțiilor de învățământ, spitalelor, parcurilor, centrelor istorice ale orașelor. Astfel, gestionarea controlului vitezei va limita efectele negative ale condusului agresiv.
Conform Ministerului Afacerilor Interne, în ultimii doi ani, se atestă o creștere a numărului vehiculelor electrice conduse, în special, de persoane tinere și fără experiență, fapt ce sporește riscul de accidentări. Astfel, pe parcursul anului curent, au fost înregistrate 52 de accidente cu implicarea trotinetelor electrice, în urma acestora 52 de persoane au fost traumatizate, iar una a decedat.