Întreprinderea „Termoelectrica” a reacționat la anunțul Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică de a ataca în instanță furnizorul de căldură, ca urmare a petițiilor semnate de peste 2600 de consumatori. Ei au reclamat faptul că au primit facturi prea mari pentru luna ianuarie 2020.
Reprezentanții întreprinderii „Termoelectrica” consideră că decizia este neîntemeiată și neagă că a încălcat normele naționale atunci când a calculat plata pentru căldura livrată în luna ianuarie curent, iar perioada de facturare a constituit în medie 32-36 zile de zile.
„Conform pct. 65 subpct. 11 al Regulamentului privind furnizarea energiei termice aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administrație al Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică nr. 23/2017 din 26.01.2017, Furnizorul are obligația să prezinte consumatorului, lunar, factura emisă în baza indicilor echipamentelor de măsurare pentru plata energiei termice la tariful în vigoare, aprobat de Agenție, cu cel puțin 10 zile calendaristice înainte de expirarea termenului – limită de plată a facturii, indicat în aceasta. Punctul 3 al aceluiași Regulament, definește mai multe noțiuni, printre care și noțiunea de factură eronată – factură pentru plata energiei termice în care furnizorul a indicat valori incorecte ale contravalorii energiei termice consumate, ale tarifului sau ale cantității de energie termică, calculată în baza indicilor reali ale echipamentului de măsurare. Factura emisă în baza consumului estimativ nu se consideră factură eronată. În acest context, Termoelectrica S.A. apreciază procesul-verbal cu privire la contravenție ca neîntemeiat. Or, facturile emise pentru energia termică consumată sunt corecte, conținând date veridice și, respectiv, nu pot fi calificate ca fiind eronate în sensul oferit de legiuitor. Legiuitorul nu a prevăzut expres un termen anumit pentru care urmează a fi calculată factura emisă. Or, factura, se emite în baza indicilor echipamentelor de măsurare pentru plata energiei termice la tariful în vigoare. Termoelectrica S.A. va apela la căile legale pentru a se apăra”, se arată în comunicatul „Termoelectrica”.
Amintim că ANRE a examinat datele privind temperatura agentului termic furnizat și corectitudinea emiterii facturilor și a constat că perioada de facturare pentru luna ianuarie 2020 a constituit în medie 32-36 de zile.
Acest fapt contravine prevederilor Regulamentului privind furnizarea energiei termice, care instituie obligația facturării lunare a consumului de energie termică, se arată într-un comunicat al ANRE.
În acest context, Agenția, în calitate de agent constatator, a întocmit procesul-verbal cu privire la contravenție, care a fost contrasemnat de către reprezentanții SA „Termoelectrica” și transmis instanței de judecată, pentru adoptarea deciziei și aplicarea amenzii prevăzute de Codul Contravențional, se mai arată în comunicat.