Raport de monitorizare a mass-media: În general, posturile TV care reflectă campania au o abordare neutră în materialele privind concurenții electorali

  • 01 Octombrie 14:14
Raport de monitorizare a mass-media: În general, posturile TV care reflectă campania au o abordare neutră în materialele privind concurenții electorali

Posturile de televiziune reflectă în mod neutru competiția, deși existată și nuanțe de tonalitate pozitivă sau negativă pentru anumiți candidați electorali, arată primul Raport de monitorizare a mass-mediei prezentat astăzi Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) în cadrul Coaliției pentru Alegeri Libere și Corecte. 10 instituții media au fost monitorizate în prima săptămână de campanie electorală, în perioada 20-26 septembrie, transmite Radio Chișinău.

Experții constată că, în general, posturile TV care reflectă campania au o abordare neutră în materialele privind concurenții electorali, dar există tendințe de ușoară favorizare a unor candidați, susține secretara generală a Coaliției pentru Alegeri Libere și Corecte, Polina Panainte.

„După primul raport observăm că în mare parte tonalitatea este una neutră, deși parcă o televiziune ar avea clar o viziune mai orientată spre anumiți candidați electorali. Totuși, în mare parte s-a pășit cu dreptul. Urmează să vedem dacă și în celelalte săptămâni se menține această tonalitate și manifestare a comportamentului mass-mediei”, a spus Polina Panainte.

Postul public de televiziune din regiunea găgăuză, Gagauziya Radio Televizionu, deși a avut o abordare în mare parte neutră, a reflectat imaginea candidatei Maia Sandu într-o lumină neutră și negativă, mai ales în emisiuni, pe fundalul unei imagini pozitive a partidului PCRM și a Partidului „Șor”, relevă raportul.

TVC 21 a favorizat anumiți candidați, precum Irina Vlah, Vasile Tarlev, Andrei Năstase, în timp ce a reflectat într-o lumină negativă candidata Maia Sandu, instituțiile centrale și partidul de guvernământ, PAS. Candidatul Alexandr Stoianoglo nu a fost menționat în materialele electorale ale acestui post.

ProTv Chișinău a oferit acces egal în știri tuturor candidaților electorali. Cele mai multe apariții în lumină negativă le-a avut candidata independentă, Victoria Furtună și reprezentantul PDCM, Ion Chicu. Fostul partid politic „Șor” și PSRM au avut apariții mai multe în context negativ.

Actuala campanie electorală este reflectată de către 19 posturi TV și 12 posturi de radio.

Alte patru rapoarte urmează să fie prezentate până la alegerile prezidențiale și referendumul republican constituțional din 20 octombrie

Tags

Alte Noutati

LIVE: Colecția de Jazz cu Daniela Nicolae
Meteo Chișinău
11,07
Cer senin
Umiditate:99 %
Vint:1,03 m/s
Thu
18
Fri
20
Sat
16
Sun
12
Mon
14
Arhivă Radio Chișinău