Rândurile fumătorilor cresc cu 10% după fiecare campanie publicitară, expert
-
28 Ianuarie 2017 13:20
Publicitatea este instrumentul prin care companiile care vând produse din tutun își reînnoiesc rândurile de consumatori, susține Ghenadie Țurcanu, coordonator de programe la Centrul pentru Politici și Analize în Sănătate.
Cei care sunt deja dependenți nu au nevoie de publicitate, deoarece acolo „lucrează deja nicotina, lucrează boala”, a spus expertul într-o conferință de presă la IPN.
Ghenadie Țurcanu susține că publicitatea este destinată tinerilor. Companiile de tutun utilizează instrumente de marketing ca tinerii să înceapă să fumeze. Studiile demonstrează că o campanie publicitară și informativă bine organizată aduc de fiecare dată aproximativ 10% de consumatori noi.
Expertul atrage atenția asupra faptului că pachetele de țigări sunt amplasate anume la nivelul ochilor copiilor. Industria tutunului cumpără în vitrinele comercianților spațiile cele mai vizibile pentru a-și expune produsele. „Suma costurilor pentru un pachet de țigări este de 10-20% din preț, restul 80% sunt profituri, profituri foarte mari”. Industria tutunului are un marketing foarte iscusit, copiilor le este atrasă atenția la produse din tutun, în locul cărților sau revistelor”, a subliniat coordonatorul de programe la Centrul pentru Politici și Analize în Sănătate.
Asociația Studenților și Rezidenților în Medicină, în parteneriat cu Centrul PAS, a prezentat un studiu care analizează aspectele legate de publicitate și promovarea produselor din tutun în unitățile comerciale amplasate în raza de 250 de metri de la instituțiile de învățământ cu ciclu primar și gimnazial de studii. Studiul demonstrează că țigările sunt amplasate în locurile cele mai vizibile și că există comercianți care nu respectă legislația și nu au afișat semnul de interzicere a vânzării produselor de tutun celor sub 18 ani.