Protecția datelor cu caracter fiscal racordată la standardele internaționale

  • 29 Ianuarie 2015 15:40

Un sistem fiscal funcțional și modern facilitează povara fiscală și sporește civismul fiscal în societate.

Astfel, o administrare de calitate a acestui domeniu presupune implicit atragerea și alocarea resurselor pentru a crea și menține platforma sistemului informațional fiscal care să încurajeze interacțiunea on-line dintre contribuabili și autoritatea fiscală. Într-un final aceste rezultate își au efectul asupra creșterii performanței mediului de afaceri și a economiei naționale per general.

Securitatea soluțiilor și infrastructurii info-comunicaționale, precum și protecția datelor și informațiilor din cadrul sistemului informațional fiscal revine în sarcina Î.S. „Fiscsevinform”, reieșind din obligațiunile sale stabilite de Guvernul RM: „administrarea, menținerea, dezvoltarea și asigurarea funcționării sistemului informațional integrat prevăzut de Codul fiscal” (HG nr. 344 din 30.04.2009).

Anual specialiștii întreprinderii procesează peste 5,5 mil. documente cu caracter fiscale, și gestionează peste 40 de sisteme informaționale cu un volum total de date de circa 14 Tb. Încontextul dat, securitatea informațională capătă o valoare și mai relevantă.  Respectiv, pentru a spori nivelul de securitate a informațiilor procesate/stocate în baza de date a SFS, întreprinderea a implementat Sistemul de management al securității informației (în continuare SMSI) conform standardului ISO/IEC 27001:2013, obținând și certificatul de conformitateîn acest sens.

Certificarea ISO/IEC 27001:2013 reprezintă în esență o abordare permanentă de prevenire și tratare a incidentelor securității informaționale. Adică, în baza analizei vulnerabilităților sistemului informațional fiscal, se identifică eventuale amenințări cibernetice  privind compromiterea datelor enunțate și se stabilesc măsuri concrete pentru minimizarea acestor riscuri.

Prevederile standardului, vizează îmbunătățirea operațiunilor specifice tehnologiilor info-comunicaționale (ITC), cît și sporirea nivelului de securitate a informațiilor cu care operează Î.S. „Fiscservinform” în baza unor activități de management proactive, printre care:

a)      gestionarea în mod regulat a riscurilor IT și integrarea acestui proces în sistemul strategic de gestionare a riscurilor stabilit la întreprindere;

b)      reacționarea adecvată și în timp la amenințările securității informației prin selectarea măsurilor de protecție a informațiilor, pe baza analizei de risc;

c)      implementarea celor mai noi soluții de securitate, reieșind din importanța statală a informațiilor gestionate;

d)      reducerea maximală a impactului unor posibile pierderi de informații și redresarea consecințelor.

În acest mod, Î.S. „Fiscservinform” dispune de un sistem de securitate informațională bazat pe un management eficient al riscurilor în vederea protecției informației procesate și în primul rând a datelor cu carater fiscal. Iar certificatul de conformitatecu prevederile standardului ISO/IEC 27001:2003 atestă faptul că procesele enunțate au loc potrivit celor mai recente exigențe în acest domeniu.

Pentru informații suplimentare contactați Centrul de Apel al Î.S. „Fiscservinform” la numărul de telefon (022) 822 222 sau vizitați pagina noastră web www.fiscservinform.md.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Știri* Bună dimineața, România!
Meteo Chișinău
11,07
Ceață
Umiditate:98 %
Vint:1,54 m/s
Mon
16
Tue
18
Wed
17
Thu
19
Fri
21
Arhivă Radio Chișinău