Proiectul MAEIE „Discover Moldova’s Finest” la a II-a ediție – platformă de promovare a exporturilor
-
18 Mai 2022 13:45
Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene a organizat cea de-a II-a ediție a proiectului „Discover Moldova’s Finest”, conceput drept o platformă în folosul creșterii vizibilității produselor „Made in Moldova” pe piețele externe de desfacere. În deschiderea evenimentului, viceprim-ministrul, ministrul afacerilor externe și integrării Nicu Popescu a menționat faptul că este îmbucurătoare creșterea vizibilă a interesului de participare la acest eveniment din partea producătorilor noștri.
Companiile delegate de către asociațiile de profil (Compania apicolă „Vastdial & CO” SRL, producătorul de nuci „Pomul regal” precum și vinăriile „Gogu” și „Minis Terrios”) au avut oportunitatea de a-și prezenta produsele unui public interesat: ambasadori și consuli onorifici care activează la Chișinău, senatorii francezi Véronique Guillotin, președintele Grupului de prietenie Franța- Republica Moldova, și Michel Canevet, aflați în vizită în țara noastră, președintele comisiei parlamentare de agricultură și industrie alimentară Vladimir Bolea, reprezentanți ai Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, precum și ai rețelei de magazine Kaufland.
„Suntem o țară mică dar cu o inimă mare, iar pe cartea noastră de vizită scrie pace și înțelegere. Exportăm deja cu succes muzică de calitate, același lucru trebuie să îl facem și cu produsele noastre. Potențial avem - capacitatea producției noastre de miere de albine este de 6 mii de tone anual, cea de nuci însumează 20 de mii de tone anual, iar vinurile moldovenești, cu o producție anuală de aproape 15.000.000 decalitri, sunt deja întâlnite în toate colțurile lumii - totul depinde doar de noi pentru a ne face cât mai cunoscuți și respectați pentru calitatea pe care agricultura țării noastre o poate oferi piețelor externe de desfacere.” – a punctat vicepremierul Nicu Popescu.