Prețul bumbacului a atins cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani, iar retailerii transferă majorările în buzunarele cumpărătorilor
-
11 Octombrie 2021 08:39
Prețul bumbacului a atins cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani, acesta fiind tranzacționat vineri la 1,16 dolari livra (0,45 Kilograme), retailerii transferând până acum majorările cumpărătorilor, fără să înregistreze probleme, relatează CNBC citat de hotnews.ro. Ultima oară când prețul bumbacului a fost atât de mare s-a întâmplat în iulie 2011. "În 2011, am avut nevoie de o ședință de rugăciune", a declarat investitorilor directorul general al Levi Strauss, Chip Bergh.
Bergh și-a amintit cum la momentul respectiv tocmai se alăturase retailerului de blugi și învăța despre afacerile Levi. Dar se uita și la creșterea istorică a prețurilor bumbacului. Bumbacul a crescut atunci peste 2 dolari livra, în urma revenirii cererii de textile după criza financiară globală, în timp ce India - un important exportator de bumbac - restricționa livrările pentru a-și ajuta partenerii interni.
Prețul unui tricou din bumbac a crescut atunci cu 1,50-2 dolari, în medie, a declarat economistul șef al Federației Naționale de Vânzare cu amănuntul, Jack Kleinhenz. Consumatorii au simțit impactul, iar profiturile companiilor au fost erodate.
Bergh împărtășește opiniile analiștilor și experților care spun că creșterea actuală a prețului bumbacului va fi mai puțin dăunătoare industriei.
Producătorii și comercianții cu amănuntul au puterea de a stabili prețurile, iar companiile vor putea transfera costurile mai mari consumatorilor fără a distruge cererea.
”Astăzi este o situație foarte diferită. Am reușit să mărim prețurile în ultimele 12 luni. ... Am mărit în avans unele prețuri înainte de aceste presiuni inflaționiste”, a explicat Bergh.
Bumbacul reprezintă aproximativ 20% din costul fabricării unei perechi de blugi Levi’s, a spus directorul financiar, Harmit Singh, fiecare pereche de blugi conținând aproximativ două kilograme de bumbac.
Datorită calendarului de raportare financiară, Levi este unul dintre primii comercianți cu amănuntul de articole de îmbrăcăminte care au comentat public despre creșterea prețurilor bumbacului.
Alte companii vor raporta rezultatele fiscale din trimestrul trei în următoarele săptămâni.
Potrivit analiștilor de la Goldman Sachs, va dura ceva timp până când creșterea costurilor legate de bumbac va începe să apară în rezultatele financiare ale retailerilor, având în vedere momentul achizițiilor de bumbac.
Și este demn de remarcat faptul că, în 2011, prețurile bumbacului au crescut la peste 2 dolari livra, ceea ce este cu mult peste nivelul la care se tranzacționează marfa în prezent.
Totuși, acțiunile comercianților de îmbrăcăminte se pot confrunta cu o oarecare presiune pe măsură ce prețurile mai mari vor persista.
Analiștii au dat ca exemple companii precum Ralph Lauren, Gap, Kontoor Brands și PVH, proprietarul Calvin Klein. Acțiunile Kontoor Brands, care deține blugii Wrangler și Lee, au scăzut cu aproape 6% săptămâna trecută, în timp ce PVH, Gap și Ralph Lauren au încheiat săptămâna în declin cu mai puțin de 2%.
Prețul unui tricou din bumbac a crescut atunci cu 1,50-2 dolari, în medie, a declarat economistul șef al Federației Naționale de Vânzare cu amănuntul, Jack Kleinhenz. Consumatorii au simțit impactul, iar profiturile companiilor au fost erodate.
Bergh împărtășește opiniile analiștilor și experților care spun că creșterea actuală a prețului bumbacului va fi mai puțin dăunătoare industriei.
Producătorii și comercianții cu amănuntul au puterea de a stabili prețurile, iar companiile vor putea transfera costurile mai mari consumatorilor fără a distruge cererea.
”Astăzi este o situație foarte diferită. Am reușit să mărim prețurile în ultimele 12 luni. ... Am mărit în avans unele prețuri înainte de aceste presiuni inflaționiste”, a explicat Bergh.
Bumbacul reprezintă aproximativ 20% din costul fabricării unei perechi de blugi Levi’s, a spus directorul financiar, Harmit Singh, fiecare pereche de blugi conținând aproximativ două kilograme de bumbac.
Datorită calendarului de raportare financiară, Levi este unul dintre primii comercianți cu amănuntul de articole de îmbrăcăminte care au comentat public despre creșterea prețurilor bumbacului.
Alte companii vor raporta rezultatele fiscale din trimestrul trei în următoarele săptămâni.
Potrivit analiștilor de la Goldman Sachs, va dura ceva timp până când creșterea costurilor legate de bumbac va începe să apară în rezultatele financiare ale retailerilor, având în vedere momentul achizițiilor de bumbac.
Și este demn de remarcat faptul că, în 2011, prețurile bumbacului au crescut la peste 2 dolari livra, ceea ce este cu mult peste nivelul la care se tranzacționează marfa în prezent.
Totuși, acțiunile comercianților de îmbrăcăminte se pot confrunta cu o oarecare presiune pe măsură ce prețurile mai mari vor persista.
Analiștii au dat ca exemple companii precum Ralph Lauren, Gap, Kontoor Brands și PVH, proprietarul Calvin Klein. Acțiunile Kontoor Brands, care deține blugii Wrangler și Lee, au scăzut cu aproape 6% săptămâna trecută, în timp ce PVH, Gap și Ralph Lauren au încheiat săptămâna în declin cu mai puțin de 2%.