FOTO | Premieră unică în R.Moldova: Hi-Duk, primul offroader 100% electric, creat de o echipă de moldoveni!

  • 28 Noiembrie 2020 11:00
FOTO | Premieră unică în R.Moldova: Hi-Duk, primul offroader 100% electric, creat de o echipă de moldoveni!

Vă amintiți de echipa de moldoveni, care a creat primul kit de conversie ce transforma Dacia Logan într-un model electric? Ei bine, iată că azi a venit momentul când ei pot anunța public creația lor principală la care au muncit în toată perioada asta: primul offroader 100% electric, creat în Moldova, scrie piataauto.md

Echipa pentru dezvoltarea acestui proiect e formată din Oleg Sargu, născut la Strășeni și absolvent al Georgia Institute of Technology din SUA, și Maxim Conoplin, absolvent al Coventry University din Marea Britanie. Oleg a lucrat 12 ani în SUA în domeniul marinei mecanice și logisticii, iar Maxim a lucrat în echipa fostului designer-șef Volvo Cars, Steve Harper, care își crease o companie proprie în Marea Britanie.

Așadar, după multă muncă, astăzi a venit momentul în care acești oameni minunați pot să prezinte primul offroader electric creat în Moldova! Acesta are și un nume foarte curios — Hi-Duk. La prima vedere, cel puțin vizual, pare codificat și internațional, dar dacă-l citești cursiv, obții numele „Haiduc”. Așa l-au botezat băieții la etapa de proiect, încă nu erau siguri că acesta va rămâne, dar așa ni l-au spus nouă aseară, când am fost în atelierul lor de lucru de la Fablab, ca să vedem în premieră acest offroader moldovenesc. Și noi zicem că numele de Hi-Duk i se potrivește perfect!

Premieră unică în Moldova: Hi-Duk, primul offroader 100% electric, creat de o echipă de moldoveni!

27 Noiembrie 2020, 11:42
Ilie Toma
Vă amintiți de echipa de moldoveni, care a creat primul kit de conversie ce transforma Dacia Logan într-un model electric? Ei bine, iată că azi a venit momentul când ei pot anunța public creația lor principală la care au muncit în toată perioada asta: primul offroader 100% electric, creat în Moldova!
 
Echipa pentru dezvoltarea acestui proiect e formată din Oleg Sargu, născut la Strășeni și absolvent al Georgia Institute of Technology din SUA, și Maxim Conoplin, absolvent al Coventry University din Marea Britanie. Oleg a lucrat 12 ani în SUA în domeniul marinei mecanice și logisticii, iar Maxim a lucrat în echipa fostului designer-șef Volvo Cars, Steve Harper, care își crease o companie proprie în Marea Britanie.
 
Așadar, după multă muncă, astăzi a venit momentul în care acești oameni minunați pot să prezinte primul offroader electric creat în Moldova! Acesta are și un nume foarte curios — Hi-Duk. La prima vedere, cel puțin vizual, pare codificat și internațional, dar dacă-l citești cursiv, obții numele „Haiduc”. Așa l-au botezat băieții la etapa de proiect, încă nu erau siguri că acesta va rămâne, dar așa ni l-au spus nouă aseară, când am fost în atelierul lor de lucru de la Fablab, ca să vedem în premieră acest offroader moldovenesc. Și noi zicem că numele de Hi-Duk i se potrivește perfect!
 
Așadar, ce e Hi-Duk? Ce e această creație minunată care pretinde a fi primul offroader electric moldovenesc și, dacă e să fim absolut sinceri, e și primul automobil conceput și creat în Moldova de la tractoarele Vieru încoace! Vă dați seama, deci, cât de important e acest moment de azi!

Hi-Duk e un offroader utilitar, asta trebuie s-o spunem în primul rând pentru a seta așteptările corecte. Nu e un SUV civil, cu care să călătorești cu familia la drum lung, ci un offroader creat pentru munci grele.
Vehiculul are gardă la sol de 23 cm și e echipat, firește cu roți de offroad. Dimensiunea anvelopelor e de 205/75 R 15, iar lungimea totală a lui Hi-Duk e de 3.32 metri, cu un ampatament de 2.42 metri, ceea ce-i asigură o geometrie foarte bună pentru offroad!
 
 Și, așa cum îi stă bine unui offroader, Hi-Duk-ul moldovenesc are tracțiune integrală! Ea e concepută în stilul modern al electromobilelor sofisticate, având două electromotoare, câte unul pe fiecare punte, care pune în mișcare acea puncte, motoarele fiind dirijate centralizat de către un controller. Acesta are grijă, în principiu, ca ambele punți să fie motrice întotdeauna, într-un raport de 50:50, deci putem vorbi de o tracțiune integrală permanentă!
 
Fiind un vehicul mult mai ușor decât un SUV și destinat muncilor la viteză mai mică, propulsia a fost gândită așa încât să poată tracta sarcini utile mai mari. Ambele motoare au putere nominală de câte 15 kW, ceea ce înseamnă că în mod normal HiDuk livrează un total de 41 CP. Motoarele, însă, au regim de peak power pe perioadă mai scurtă, când pot livra putere dublă, astfel încât, la un kickdown sau la o pornire de pe loc pe dealurile unei podgorii de vin, de exemplu, Hi-Duk are capacitatea de a livra până la 82 CP.
 
Tags

Alte Noutati

LIVE: Deschis în week-end
Meteo Chișinău
2,74
Cer fragmentat
Umiditate:83 %
Vint:8,75 m/s
Sun
2
Mon
1
Tue
1
Wed
1
Thu
5
Arhivă Radio Chișinău